Forbes Israel Logo

לא רק באוויר: הרחפנים הולכים לכבוש בקרוב את העולם התת ימי

עתידם של הרחפנים הוא לא רק לטוס גבוה יותר, אלא גם לצלול עמוק. חברות אשר מייצרות כלי רכב תת מימיים, שנקראים בשפה המקצועית כלי רכב שמופעל מרחוק (ROV), פורצים לתוך השוק המסחרי.

Deepfar, יצרנית ROV סינית, בדיוק השיקה את הסדרה האחרונה שלה שנקראת "כריש לבן" (White Shark), שמסוגלת לצלול עד לעומק של 100 מטרים, עם חיי בטריה שנמשכים מעל לשעתיים.

במהלך מסיבת העיתונאים של Deepfar שהתקיימה החודש, החברה נמנעה משימוש במושג "ROV", ובמקום המשיכה לציין את הביטוי "רחפן תת מימי". אם לוקחים בחשבון את העבודה שרחפנים – כלי רכב אוויריים לא מאוישים, הם כל כך פופולריים כיום, החברה רוצה להשאיל את המושג כדי להרשים את הצרכנים הרגילים. לכן אחד משני הדגמים של הסדרה החדשה, "מיני כריש לבן", עוצב למטרת שעשוע, ופחות לשימוש מקצועי.

"מיני כריש לבן" מסוגל לצלם סרטונים של שני מגה-פיקסל מתחת למים, והדגם השני, "מקס כריש לבן", אשר מכוון לצרכנים מקצועיים כמו במאי קולנוע וצוותים שעובדים באקווריום, יכול לזוז עם גאדג'טים אחרים שמצורפים אליו, כמו מצלמה תלת מימדית, ג'י.פי.אס וסונאר – שבו משתמשים כדי לגלות אובייקטים מתחת למים על ידי שליחה וקבלה של גלי קול.

אדם רגיל אשר לא יודע לצלול, יכול להגיע רק לעומק של 10 מטר. כעת הוא יוכל לחוות באופן ויזואלי את העולם התת מימי בעומק שמגיע לפי 10, בעזרת הרחפנים התת מימיים. במאים וצלמים יכולים לקבל תמונות ברזולוציה גבוהה של העולם הימי, מבלי להירטב ולו מטיפה אחת.

ההבדל הגדול בין רחפן ו"רחפן תת מימי" הוא שהרחפנים הם מקוונים בעוד שהשניים מחוברים למצוף באמצעות רצועה, מאחר וגלי קול לא יכולים לנוע היטב דרך מים. המצוף מצויד בויי-פיי כדי לשלוח נתונים למכשירים ניידים ומחשבים ניידים. הלקוחות יכולים להזמין מצופים באורך משתנה בהתאם לעומק שהם רוצים שהרחפן יצלול.

"כריש לבן" מסוגל גם לעבוד בלי הרצועה, כל עוד יש צולל שלובש חיישן ונע יחד עם המכשיר.

כך נראה רחפן תת ימי. בקרוב אצל כל אחד מאיתנו? | צילום: OpenRov

כלי רכב מסוג ROV היו בשימוש מדעי וצבאי במשך שנים, כמו מחקר בסביבה הימית, גילוי ספינות שטבעו וניקוי מוקשים. אבל עדיין יש שוק לא מנוצל של רחפנים תת ימיים וזולים עבור צרכנים מן השורה.

חברה מסן פרנסיסקו, OpenROV, עורכת קמפיין למימון המונים בפלטפורמת קיקסטארטר כדי לייצר את Trident, מותג החברה לרחפנים תת ימיים למטרת בידור. כדי להשיג אחד כזה תצטרכו להשקיע סכום נכבד ואף להמתין בסבלנות: המחיר עומד על 1,199 דולר ליחידה, וזמן המשלוח המשוער הוא בנובמבר בלבד.

Trident נראה כמו צלחת מעופפת על בריכת שחיה. יש לו שלושה מדחפים, בדיוק כמו ב"מיני כריש לבן". ל"מקס כריש לבן" יש שלושה מדחפים נוספים כדי להניע גוף גדול יותר.

Deepfar לא חשפה את המחיר של הרחפנים החדשים ביותר שלה, אבל המייסד שלה ווי ג'יאנצג הדגיש כי המיני כריש לבן יהיה במחיר ש"הצרכנים יוכלו להרשות אותו לעצמם".

יצרנית הרחפנים הגדולה בעולם, DJI הסינית, מוכרת את הדגם החדש ביותר שלה פנטום 4, עבור 1,399 דולר – שהוא הרבה יותר יקר מהרחפנים התת ימיים שנמכרים על ידי OpenROV.

מחירים סבירים ימשכו את הלקוחות. אנחנו עדים לכך שצומח שוק בעל פוטנציאל אדיר של רחפנים תת ימיים, בו נמצאות סנוניות ראשונות כמו Deepfar ו-OpenROV. הן אולי יהפכו ל-DJI הבא, עם התמקדות בעולם התת ימי.

ג'יאנצנג אמר כי Deepfar יוצרת קשר עם Tianjin Haichang Polar Ocean World, פארק שעשועים בסין לבעלי חיים ימיים, כדי לשלב בין רחפנים תת ימיים לבין קסדות שמדמות מציאות וירטואלית. כך בעתיד, אנשים יוכלו לצפות בעולם התת ימי דרך תמונות מציאות מדומה שצולמו על ידי רחפנים תת ימיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.