Forbes Israel Logo

לא רק בידור: טקס פרסי הגראמי קיבל אופי פוליטי–והצופים אהבו זאת

בהנחה שהם אמורים לפנות לקהל כללי, זה אולי יהיה סיכון עבור טקסי פרסים לקבל גוון פוליטי, אבל טקס פרסי הגראמי לקח את הסיכון הזה במוצאי שבת. ממונולוג הפתיחה ("תחיו את הרגע כי הוא הטוב ביותר, ועם הנשיא טראמפ אנחנו לא יודעים מה יקרא בעתיד", התבדח המארח ג'יימס קורדן), לקח מפנה פרטיזני, וכלל הופעות טעונות פוליטית (A Tribe Called Quest ובאסטה ריימס כינו את טראמפ "סוכן תפוז" וקראו למחאה) ונאומים בעלי מסר ברור גם כן (ביונסה דנה ב"עומק של תרבות הדרום").

עולם המדיה החברתית היה מרוצה: A Tribe Called Quest, ביחד עם באסטה ריימס ו-Anderson. Paak, צברו מעל ל-13,000 תגובות רגשיות בטוויטר, לפי חברת האנליטיקה Canvs. רוב התגובות – 54%, ביטאו אהבה. 9.5% ביטאו הנאה, 4.8% ביטאו שיגעון, 3.9% ביטאו שמחה ו-3.6% ביטאו התלהבות. רק 3.2% מהתגובות הרגשיות ביטאו שנאה ו-2.3% ביטאו מורת רוח. ההופעה, אשר הוקדשה לחבר ATCQ פיפה דאוג שנפטר במרץ האחרון, היתה הפוליטית ביותר באותו לילה. מלבד החלק שהוקדש ל'נשיא הסוכן הכתום', הקבוצה ביצעה את "We the People" כאנשים מרקעים וגזעים שונים שהובאו יחד לבמה.

הביצוע של קייטי פרי לסינגל החדש שלה, "Chained to the Rhythm" עם סקיפ מארלי, היה עדין יותר במסר שלו: פרי ענדה צמיד יד עם המילה "Persist" (רפרנס להתנגדות של הסנטורית אליזבת וורן למינוי התובע הכללי ג'ף סשנז) ולבשה חליפת מכנסיים של טום פורד (המעצב סירב להלביש את מלאניה טראמפ).

ציטוטים מהחוקה הבזיקו מאחורי השניים כאשר הם שרו "כל כך נוח, אנחנו חיים בבועה; כל כך נוח, אנחנו לא יכולים לראות את הצרה", ו"אנחנו במקום הגבוה שלכם, שקרנים; הזמן מתקתק עבור האימפריה".

ביונסה בסיום ההופעה שלה בגראמי | צילום: יוטיוב

עם 31,000 תגובות רגשיות, להופעה של פרי היתה תגובה חיובית בולטת במיוחד. 47.7% מהתגובות הביעו אהבה, 10.7% הביעו הנאה ו-4.1% ביטאו יופי. רק 5.9% מהתגובות ביטאו סלידה.

לאחר מונולוג הפתיחה של קורדן, ג'ניפר לופז ציטטה את טוני מוריסון, שאמרה כי "זה בדיוק הזמן בו אמנים הולכים לעבוד. אין זמן לייאוש, אין מקום לרחמים עצמיים, אין צורך בשתיקה, אין מקום לפחד". ברגעים מסביב לנאום שלה, התגובות הרגשיות בטוויטר נשלטו על ידי אהבה (44%) ויופי (15.6%).

ביונסה השתמשה גם היא בנאום ההכרזה עליה כבעלת האלבום המודרני האורבני הטוב ביותר, כהזדמנות לתת הצהרה פוליטית ללא התייחסות לטראמפ. "חשוב לי להראות תמונות לילדים שלי שמשקפות את היופי שלהם, כך שהם יוכלו לגדול בעולם בו הם יסתכלו במראה, קודם כל דרך המשפחות שלהם עצמם – כמו גם החדשות, הסופר בול, האולימפיאדה, הבית הלבן והגראמי – ולראות את עצמם ולהיות בטוחים שהם יפים, אינטליגנטים ומסוגלים. זה משהו שאני רוצה עבור כל ילד בכל גזע", היא אמרה, והתייחסה למסר של אלבומה Lemonade.

הרגע, אשר לווה בהופעה שחגגה את ההיריון שלה, גרם לתגובות הרגשיות שביטאו אהבה לקפוץ מתוספת של 6% שביונסה בדרך כלל מקבלת בטקס הפרסים ל-35%. תגובות רגשיות שביטאו איחולים קיבלו גם הן תוספת של 8.7%. ביונסה היתה הסלבריטאית המדוברת ביותר של אותו הלילה בטוויטר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן