Forbes Israel Logo

לא רק ספינרים: הכירו את התוכנית שמעודדת צעירים לעשייה חברתית

לרוב כאשר חושבים על הדור הצעיר ישר תעלה תמונה של ילדים ובני נוער השקועים במסך הסמארטפון ביד אחת, וספינר שלא מפסיק להסתובב בשניה. אבל מסתבר שזאת לא תמיד המציאות. 

במשך שנת הלימודים האחרונה, יזמו אלפי תלמידים מכ-100 בתי ספר ברחבי הארץ מאות פרויקטים בתחומים שונים של קהילה, חברה, וסביבה, כחלק מהתכנית החינוכית "יוצרים שינוי", המעודדת ילדים ונוער ליצירת שינוי במציאות החברתית או הסביבתית הקרובה אליהם.

התכנית פועלת בחסות עמותת "רוח טובה", הפועלת תחת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, ועמותת "מלאכי יום הולדת". 

במסגרת התוכנית, נבחנו הפרויקטים השונים על ידי צוות שופטים מקצועי. בכנס השתתפה גם אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, שהשתתפה בטקס. את המקום הראשון בתחרות השנה קטפו שני זוכים: תלמידים מכיתות ו' – ח' מבית הספר "נווה מדבר" הממוקם ביישוב הבדואי אבו קווידר, אשר ממנו יצאו גם הזוכים בשנה שעברה וייצגו את ישראל בכנס הבינלאומי שהתקיים בסין.

שרי אריסון עם היזמים הצעירים | צילום: אלי דסה 

התלמידים מ-"נווה מדבר", זיהו בסביבתם הקרובה בעיה של כלבים משוטטים, ולמדו את הנושא מגורמים שונים: אנשי הדת, מאנשי מקצוע במחלקת התברואה ומווטרינרים.

הילדים דאגו לחסן בחיסונים המתאימים את הכלבים המשוטטים, ולגייס משפחות שיאמצו אותם. תוך כדי הם יצאו למסע הסברה לסביבתם הקרובה, על יחס ראוי לבעלי חיים והתוצאה מדברת בעד עצמה – תופעת הכלבים המשוטטים פחתה משמעותית.

הפרויקט הנוסף שזכה במקום הראשון הוא פרי מוחם של תלמידי כיתות ו' מבית הספר מרחבים בראשון לציון, שהחליטו שהם רוצים לספק מענה לחבריהם המתקשים בלימודים. הם החליטו להקים מרכז למידה בשם Teach Kids, בו תלמידים בוגרים מעבירים שיעורים פרטיים לתלמידים צעירים באמצעות משחקים ויחס אישי.

עד היום השתתפו בתוכנית, הפועלת בישראל כבר שש שנים, כ-18,500 ילדים מרחבי הארץ. אז פעם הבאה שמישהו אומר משהו על הדור הצעיר כאן בארץ תהיו בטוחים שיש לנו במה להתגאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.