Forbes Israel Logo

לא רק ציוצים מביכים: כמה כסף שווים שר הפנים סילבן שלום ורעייתו?

בניגוד לשני הפוליטיקאים המובילים את הדירוג, השר סילבן שלום ממוקם כאן בזכות ההון שהביאה רעייתו ג'ודי ניר מוזס, מהבית. על פי ההערכות, לניר מוזס אחזקות הקשורות לקבוצת ידיעות אחרונות בשווי כמאה מיליון שקל. העיתון הוקם על ידי סבה, יהודה מוזס, ונשלט כיום על ידי אחיה נוני מוזס. ידיעות אחרונות היא חברה פרטית שרווחיה ופירוט הבעלויות בה אינם מפורסמים ברבים, אך על פי פרסומים קודמים ג'ודי מוזס מחזיקה כ־12% ממניות הקבוצה ושותפה באופן שוטף ברווחים.

לדירוג המלא: הפוליטיקאים העשירים בישראל

כעת היה המקום המתאים להציב את המקפים בהקשר של הון־עיתון־שלטון, אך דווקא במקרה של שלום קשה לראות התגייסות יוצאת דופן של אנשי ידיעות אחרונות או של שלוחת האינטרנט שלהם ynet לטובתו. אולי זה בשל סכסוך בתוך המשפחה, אולי מסיבות אחרות, קשה לדעת. איפה כן ראינו את הקשר? בהצבעה על חוק ישראל היום, כאשר שלום לא הצביע בשל ניגוד עניינים אפשרי. לאורך השנים פורסמו ידיעות על מתיחות בין שלום לבין ראש הממשלה נתניהו, אך ככל הנראה הסיבה למתיחות מעולם לא נסבה סביב הקשר של שלום לידיעות אחרונות.


סילבן שלום | צילום: דוברות

שלום הוא איש עבודה; אחרי קריירה קצרה כעיתונאי, וכשברשותו תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות ומשפטים, תואר שני במדיניות ציבורית והסמכה כרואה חשבון וכעורך דין, זינק למגזר הציבורי. תחילה כיועץ ופקיד בכיר תחת השר לשעבר יצחק מודעי, בהמשך כיו"ר חברת החשמל ומ־1992 – ברצף עד היום – כחבר כנסת, כסגן שר וכשר בממשלות ישראל השונות. למרות החיבור להון של ידיעות אחרונות, כשלצד זה גם רשימת תורמים ומקורבים מאותו המיליה, לשר שלום רזומה משמעותי של עשייה וחקיקה. מפעילות בנושא חינוך (חוק זכויות התלמיד), דרך הקמת בית הספר לרפואה בצפת ועד לקידום פרויקט תעלת הימים. לאורך השנים כיהן בין היתר כשר האוצר, שר החוץ, שר האנרגיה ובממשלתו הרביעית של נתניהו מונה לתפקיד המשנה לראש הממשלה ושר הפנים ואף קיבל סמכויות בתחום המדיני (היחסים עם ארצות הברית והמשא ומתן עם הפלסטינים).

את השנה שקדמה לשנת הבחירות הקדיש בעיקר במאמצים לזכות בתמיכת חבריו לריצה לתפקיד נשיא המדינה. החלום של שלום להיבחר לתפקיד התנפץ עם פרסום פרשיה מביכה לכאורה מהעבר, שהסתיימה ללא כלום. סביר להניח שהעניין הותיר בו צלקות, בעיקר מתוך חשש כי העניין נרקח על ידי גורמים פוליטיים אחרים.

שלום עוד צעיר, ונדמה שהתוכניות הפוליטיות שלו טרם הסתיימו. ההון הרב שעומד לרשותו, ובעיקר מעמדה של אשתו – שלצד אחזקותיה, גם שותפה בחברת ההשקעות JZ (יחד עם זכי רכיב, לשעבר הבעלים של מעריב) – מחבר אותו היטב לאליטה העסקית בישראל, מה שמאפשר לו המשך מימון איתן לטובת הקריירה הפוליטית שלו ולטובת קמפיינים עתידיים.

——————————
בני הזוג מוזס מתגוררים ברמת גן בווילה שערכה מוערך ב־10־15 מיליון שקל, והם מסרבים באופן מסורתי להתייחס לשווי הונם, וכך גם הפעם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.