Forbes Israel Logo
מטוס איירבאס. צילום: shutterstock
מטוס איירבאס. צילום: shutterstock

המתחרה של טסלה חוברת לאיירבוס לייצור חיישני לייזר למטוסים רובוטיים

יצרנית החיישנים העולה כבר לא מסתפקת בשליטתה בשוק הרכבים האוטונומיים והיא מתחילה לשתף פעולה גם עם יצרנים בשווקים סמוכים

לומינר, יצרנית חיישני הלייזר מסוג לידאר, סוטה מנתיב הייצור עבור רכבים אוטונומיים כדי לשתף פעולה עם זרוע הטכנולוגיה המתקדמת של יצרנית המטוסים איירבוס, על מנת לקבוע האם ראיית תלת ממד משפרת את בטיחות המטוסים ויכולה לסייע באפשרות יכולות טיסה אוטונומית. מניות לומינר זינקו עם פרסום הידיעה.

החברה, שנוסדה בפאלו אלטו שבקליפורניה, תספק לאיירבוס UpNext חיישני לידאר לשימוש בפלטפורמת ההדגמה של Vertex, אך החברה אינה חושפת את התנאים הכספיים של הסכם. צוותי החברות יעריכו עד כמה הטכנולוגיה של לומינר משפרת את החיישנים ואת תפיסת המרחב עבור מטוסים, כחלק ממטרת איירבוס UpNext לפתח בעתיד מטוסים אוטונומיים.

"לא יכולנו לחשוב על שותף טוב יותר מאיירבוס. אחד השווקים הגדולים ביותר שסמוכים לנו, הוא שוק התעופה, המגלגל סכומים של כטריליון דולר מדי שנה. זו הזדמנות לחולל שינוי", אמר המיליארדר אוסטין ראסל, מייסד לומינר לפורבס. "השינוי העיקרי הוא שאנו עוברים מהתמקדות בלעדית ברכבים אוטונומיים לשווקים סמוכים אחרים בעולם התחבורה. בעשור האחרון עבדנו במרץ והשקענו מאות מיליוני דולרים לצורך בניית המוצר הזה ושכלולו", הוסיף.

מערכת אקולוגית חדשנית

לומינר מתכוננת להגברת קצב הייצור שלה לאחר שחתמה על מספר עסקאות אספקה ​​עם שותפים שונים ובהם יצרנית הרכב השוודית וולוו, יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר (המייצרת בעיקר משאיות) ו-SAIC הסינית , בסדרת הרכבים החשמליים החדשים שלה ממותג R.

היכולת של חיישן הלידאר ליצור מפות תלת-ממד על ידי הקפצת קרני לייזר מעל עצמים מסביב, מוסיפה שכבת בטיחות קריטית למערכות ראייה, כולל מצלמות ומכ"ם, שעליהן כל מפתח מרכזי של טכנולוגיית רכב אוטונומי מסתמך (למעט חברת טסלה). עבור תעשיית המטוסים, הטכנולוגיה עשויה להתגלות כמועילה במיוחד ויכולה לעזור להימנע מפגיעה בחפצים בעת ההמראה והנחיתה.

שתי החברות התייחסו היום לשיתוף הפעולה ביניהן וטענו כי מדובר בחלק מ'המערכת האקולוגית' של איירבוס Flightlab, שנוסדה בחודש ינואר השנה, ותחתיה פועלים כלל קווי העסקים של איירבוס. "העבודה עם לומינר תעזור לנו להגדיר את הצעד הבא במסע לעבר כלי טיס אוטונומיים יותר", אמרה סנדרה בור-שפר, מנכ"לית איירבוס UpNext וראש צוות המדגימים מקבוצת איירבוס.

ביום שני האחרון עלתה מניית לומינר עלתה ב-15%, לסגירה של 25.51 דולר במסחר בנאסד"ק.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן