Forbes Israel Logo

לוקחים את העבודה הביתה: 9 עצות מועילות לעובדים מהבית

ברגעים אלו ממש, בעודי עובדת על כתיבת המאמר, אני יושבת על כיסא מרופד ונוח במרפסת המשקיפה אל עבר בריכה מנצנצת, כשברקע עדר סוסים וההרים הערפיליים. ערפל הבוקר כבר התפזר, ואפשר לשמוע תרנגול קורא מאי שם במרחב. בהחלט, לא מקום רע לעבוד בו. במיוחד כשמביאים בחשבון שלקחו לי 15 שניות להגיע הנה מהמטבח.

אני עובדת בחברת תקשורת פרטית שבבעלותי, ובחרתי למקם את המשרד שלי בכל מקום בו אבחר להניח את הלפטופ. זה כבר למעלה מעשור מאז בחרתי לעזוב את המשרד הפיזי ולהתחיל לעבוד מהבית, ומאז חיי השתפרו לאין שיעור.

לעבודה מהבית יתרונות רבים. גמישות, עצמאות, היכולת לצאת לסיבוב עם הכלב מבלי לבקש רשות מאיש. אך לאנשים רבים, המשמעת והמחויבות האישית הנדרשות כאשר עובדים מהבית עלולות להיות בעייתיות מאוד. לכן, הנה 9 עצות לעבודה יעילה ומוצלחת:

תגדיר "חלל עבודה" מוכרז בבית. אתה זכאי להפחית את סכום המס על שטח זה בדירה מתשלומיך האישים. לפי ריצ'ארד אייזנברג, אמנם ל26 מיליון אמריקאים יש "משרד" בבית, אך רק 3.4 מיליון דרשו הטבות מס בשל כך.

צילום: ingimage

קבע לו"ז עבודה יומי. קל מאוד להיכנס לסחרור מרוב שעות העבודה הנפתחות בפניך כשאתה עובד מהבית. אם אתה עובד בחברה מסוימת, נסה לקבוע שעות עבודה מסוימות, כדי להימנע מציפייה מוגזמת למענה טלפוני / באי-מייל בכל שעה. בנוסף, כדי לעבוד ביעילות מהבית עליך להיות מאוד מאורגן, מסודר ובעל משמעת עצמית גבוהה. קח את כל אלו בחשבון בטרם תיקח את הלפטופ ותיפרד לשלום מהמשרד.

קח בחשבון שהקידום שלך בחברה עלול להיפגע. מנהלים רבים סבורים כי לא תוכל באמת לנהל עובדים אחרים כאשר אתה עובד מהבית, ואני בהחלט מסכימה איתם. תפקיד ניהולי דורש לא מעט שעות "פנים אל פנים". לכן תפקידים ניהוליים עלולים להישלל ממך, ואיתם, לרוב גם אופני קידום אחרים. אך גם בלי קשר – כשאתה עובד מהבית, זכור כי "רחוק מהעין – רחוק מהלב". כשהבוסים לא רואים אותך, הם גם פחות חושבים עליך, ולכן סיכויי הקידום שלך נפגעים. אם אינך מוכן לקבל זאת – נסה להופיע במשרד כמה שיותר – לישיבות, שיחות עבודה או סתם להגיד שלום.

צא החוצה וטפח קשרים. עבודה מהבית, במיוחד אם שאר העובדים מגיעים למשרד בכל יום, יכולה להרחיק אותך מקשרים חברתיים עם הקולגות במקום העבודה. לכן, דחוף את עצמך החוצה – לקפה או ארוחת צהריים עם הקולגות או הבוס, נסה לטפח קשר בין אישי שאינו מבוסס טלפון או מחשב.

צילום: ingimage

כנס לרשתות חברתיות ברשת. כנס לרשתות מקצועיות (דוגמת לינק-דין), בקש עצות ועזרה וספק כאלו בעצמך במידת האפשר. מעבר להצגתך כמומחה ומקצועי בתחום, תקבל תחושה מסוימת של השתייכות לקהילה ותקשורת עם אותם אנשים. בנוסף, לא ייאמן כמה קשרים מקצועיים נוסדו בזכות רשתות אלו.

תכנן לעצמך קרן פנסיה ופרישה. מכיוון שאתה עצמאי אשר עובד מהבית, אף מעסיק לא ידאג לקרן הפנסיה או הפרישה שלך. לכן, התעמק בתחום – דע את זכויותיך, זכור להפריש כספים בכל חודש ובצע מעקב מתמיד אחריהם.

שדרג את כישוריך הטכנולוגיים. העזרה לא תמיד זמינה, או בכלל קיימת עבורך. לכן, בכדי שלא "תתקע" עם מחשב שאינו עובד או בעיות ברשת האינטרנט בדיוק ביום לחוץ במיוחד, שדרג כבר עכשיו את יכולותיך האישיות בתחום הטכנולוגי.

וודא כי אתה ממלא את הניירת הנכונה. כמות הניירת והבירוקרטיה לה אתה נדרש כשאתה עובד באופן עצמאי מהבית היא עצומה. קל מאוד "ללכת לאיבוד" בין הטפסים השונים. לכן – וודא פעם נוספת כי אכן מילאת את כל הנדרש וכי השתמשת בטפסים המעודכנים ביותר.

דאג לבטח את הדירה. למקרה ששליח יחליק במדרגות, חלילה, ותמצא את עצמך בצרה גדולה. אם אתה מבטח את תכולת הדירה, ניתן להוסיף תשלום נמוך יחסית בכדי לכסות את עצמך גם מפני תאונות כאלו או אחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן