Forbes Israel Logo

לחדש את האנרגיה הארגונית

אורשינא, בית חדש ליזמות, יצירה, שיתוף ונתינה.

אורשינא, מרחב תרבותי חדש ויפהפייה בתל אביב, מציע חלל עשיר באנרגיות חיוביות והיצע
מגוון של חוויות.בין אם זו ארוחה נורדית או סדנת די.ג'יי – שיסייעו לחברות ולארגונים לעשות סטארט־אפ חיוני לעובדיהן
.

בשנים האחרונות אנחנו עדים להבנה שגם כאנשים פרטיים, כיזמים, כמנהלים וכשכירים, אנחנו מחפשים מקומות ורעיונות שיעשירו אותנו, יעוררו בנו השראה ויתנו לנו את הבסיס לחשוב אחרת, ליהנות וליצור. "ההורים שלנו האמינו שנולדנו לסבול, ושננוח רק בקבר", אומרת בחיוך איריס סמרה, היזמית של אורשינא, מרחב תרבות אוונגרדי בתל אביב.


"אחר כך הגיע הדור שהבין שהעבודה נועדה לפרנסה, ואת הפיצוי קיבל בדמות חופשה שנתית, או ערב בפאב. אבל הדור של ימינו לא מוכן לסבול אפילו רגע אחד. מדי יום הם מחפשים ושואלים, מה תכלית החיים?
איך אנחנו יכולים להגשים את עצמנו? "אלה אנשים שעוברים מעבודה לעבודה, מחליפים תפקידים בתוך
הארגון, בתחושה שהתבנית חוזרת על עצמה בכל עבודה, כך שבתוך כמה חודשים הם מגיעים לתחושת חידלון ומיצוי.

אבל חשוב לדעת שגם במקום עבודה קבוע אפשר תמיד להתחדש, להתפתח, לעורר את האנרגיה. גם חברות מבינות שחברה מצליחה היא חברה שבה העובדים מרוצים, גם הן
מבינות שלא מספיק להוציא את כולם ליום חברה פעם בשנה ושצריך לקיים את התנאים לאושר והגשמה עצמית של כל עובד – יום יום. גם ההפרדה בין עבודה לבית הולכת ומיטשטשת, אנשים לוקחים את העולם שלהם לכל מקום בו הם נמצאים.


בסופו של דבר, מה שקובע אם נצליח, אם בעסקים ואם באהבה, זה מאזן האנרגיה שלנו והיכולת להמציא
את עצמנו מחדש".

מתוך התובנות האלו, ומתוך הידיעה של הדברים שיש לה לתת, יזמה סמרה, אמנית המחול היפני בוטו ושוחרת פילוסופיות יפניות, את הקמת אורשינא, מרחב אוונגרדי לפעילויות מסוגים שונים, כמו סדנאות לפיתוח אישי, סדנת די.ג'יי או סדנת יין. "אנחנו מכוונים את המרחב למפגשים קטנים ובינוניים,
בין 30 ל־ 100 אנשים, לכמה שעות נעימות. החברה יכולה להביא את כל העובדים, או צוותים מסוימים, פעם בחודש, ולייצר ריסטרט משמעותי לעובדיה", אומרת סמרה.


אורשינא. נכנסים לעולם אחר | צילום: רוני כנעני

להתחדש לנצח

אורשינא, שעוצב על ידי רעות עירון, אשר עיצבה בתי קפה מהמובילים בתל אביב ועובדת בעיצוב עם מוזיאונים רבים בארץ, שם דגש על על סגנון וואבי סאבי – פילוסופיה יפנית שרואה ערך ביופי ובחוכמה שבחוסר השלמות. "כמו שהנוכחות בטבע גורמת לנו לתחושה של נינוחות, שלווה, חיוניות ושמחה,
כך גם מרחבים שמעוצבים בדרך זו", מסבירה סמרה. וזה עובד.

כשנכנסים לאורשינא נכנסים לעולם אחר: עיצוב מודרני וחמים מעורב באלמנטים חשופים וטבעיים, קיר לבנים שהטיח שלו קולף, קורות ברזל חשופות, עמודי בטון, רצפה מעץ – ניגודים שמשתלבים ומדגישים את היופי זה של זה.
המרחב, שמתפרש על 80 מ"ר, ממוקם בקומת קרקע עם ויטרינה מסוככת עם וילונות יפניים שמרככת את המראות החיצוניים והאנרגיות שלהם, לדברי סמרה. התקרה האקוסטית והחלונות הכפולים מבודדים את ההמולה החיצונית.

החווייה שמוצעת באורשינא היא חוויה מתמשכת, שונה מאירועי גיבוש חד פעמיים כמו צניחה חופשית או סדנת שוקולד. הרעיון, היא מסבירה, הוא להקנות כלים לאורך זמן לטובת התחדשות אנרגטית יומיומית. גם השם אורשינא, שמקורו בארמית ופירושו "עוף החול", הנצחי שמתחדש כל הזמן – תואם את הפילוסופיה מאחורי המיזם.
סמרה טוענת שחוויות שמעוררות השראה ויצירתיות מביאות להתעוררות אנרגטית: "לכן ביקשתי ליצור מקום מפגש לאנשים שיעברו חוויות יוצאות דופן שקשורות להתפתחות אישית. כל החוויות משלבות שלושה ערכים שהם חשובים במיוחד בעיניי – התפתחות אישית, ערבות הדדית ותרומה לקהילה. הערכים האלה מזינים אחד את השני.
ככל שאת מתפתחת, כך את משפיעה יותר על על האחר, והאחר משפיע עלייך, וביחד אתם משפיעים על הקהילה. אני יוצרת לאנשים חוויות מפני שאני מאמינה שהחיים הם אוסף החוויות שלנו, וחוויות הן גם מעוררות חיים". ואיך זה קורה בעולם העסקי? "גם חברות, ובמיוחד חברות ההייטק, מבינות היום את החשיבות בפיתוח חיי קהילה לעובדים. יותר ויותר חברות הופכות להיות רב־לאומיות, ולכן אתה צריך לדעת לעשות טרנספורמציה ולהתאים את עצמך למקום שבו אתה נמצא".


הפרטים הטכניים? המרכז נמצא בתל אביב, ברחוב השפלה 4, ומציע קייטרינג בטעמים ובעיצוב מיוחדים שמוגש בכלי קרמיקה בעבודת יד, "הכל כדי לעורר השראה".
המפגשים, כאמור, נמשכים כשעתיים-שלוש, בהתאם לדרישות החברה, חוויות עולות בין 800 ־ 300 שקל
לאדם כולל ארוחה, בהתאם לחוויה ולתפריט הנבחר, ניתן כמובן גם לשכור את המקום כולל ציוד הווידאו והאודיו במחיר נפרד.


חוויות מעוררות השראה מביאות להתעוררות אנרגטית | צילום: רוני כנעני

חדרי כושר לנשמה

סמרה מציעה חמישה כללי זהב ליצירת חווייה ייחודית ומעוררת אנרגיה: שיתוף של כל החושים, חיבור האנשים לזיכרונות ילדות וזיכרונות נוסטלגיים, חיבור בין אנשים, מרצים המעוררים השראה וחלל
שיכול להחזיק את זה, ויצירת חוויות בלתי צפויות, שבירת קו הציפייה, דבר שיוצר תנועה. "השאיפה שלי היא להביא לאורשינא את החזון שלי, מרצים שמעוררי השראה מהארץ והעולם", אומרת סמרה.

"בהמשך אני מתכננת לפתוח עוד מתחמים של חוויות מעוררות השראה ומחדשות אנרגיה במקומות אורבניים,
ליד מרכזי עסקים של חברות שונות והייטק, כמו חדרי כושר לנשמה.
מקומות שיקיימו את שלושת הערכים שלי, התפתחות אישית, ערבות הדדית ותרומה לקהילה".

בין הפעילויות שאירחה עד עכשיו באורשינא:
ארוחה נורדית: בהנחיה של סמרה והשף שי צנטי. "חוויה רב חושית שאחד משיאיה הוא אכילה בחושך מוחלט של צדפת קוקי סאן ז'אק המוגשת על חלוקי נחל המונחים על קרח גרוס".
פגישה יפנית: במרחב שכולו צלילים ואווירה יפנית, לובשים קימונו, לוגמים תה יפני, סאקה, סושי ומדברים על פילוסופיות יפניות.
חיים בסרט: "יצירה משותפת של סרטון עלילתי על הסיפור שלכם, של החברה בה אתם עובדים. מנחה את החוויה ליאור הר לב, במאי פרסומות וסרטים".
יוצרים ביחד: סדנת די.ג'יי לחברה."זאת הכשרה והעצמה של העובדים כיוצרים, כדי.גיי, מנהלים אמנותיים
ומפיקים שפועלים יחד כקבוצה. בהנחיית אליק קורפו".
חווית תנועה יפנית אוונגרדית רב תחומית: התנסות במחול בוטו היפני המושטט על זן בודהיזם, "זאת הזדמנות לקבל כלים של מיינדפולנס בתנועה, תרגילים חווייתיים בזוגות ובקבוצה המתרגלים נוכחות אותנטית ברגע".
יוצרים ואוכלים: סדנה להכנת סושי עם השף בועז צאירי, מסעדן שחוקר את תרבות האוכל היפנית. "הסדנה שזורה בסיפורים פיקנטיים על תרבות יפן, חוויות אישיות וקולינריה יפנית".
סדנת יין עם הייננית רוני ססלוב: טעימה עיוורת של יינות מפתיעים ממקומות שונים בארץ ובעולם, הכנת יין ללא ענבים, "כאן למדנו איך מוזיקה וכוסות שונות משפיעות על הטעם".

אתר אורשינא:
www.orshinatlv.com

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן