Forbes Israel Logo

ליברמן: ישראל מקפידה על זכויות אסירים, למרות שמדובר במקרה חמור

יו"ר ועדת חוץ וביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ד') לפרסומים האחרונים על האסיר העלום הנוסף שנמצא בכלא איילון והבהיר בפתיחת ישיבת הוועדה כי ישראל מכבדת את זכויותיהם של כל הכלואים בישראל.

"בהמשך לכל דברי ההבל שעלו באחרונה בנושא הפרסומים על אסיר Y, X או Z, אני מבקש להדגיש כי מדינת ישראל מכבדת את החוק וכל אותם מקרים נמצאים תחת פיקוח צמוד של המערכת המשפטית והפרלמנטרית דרך ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ליברמן הוסיף כי "מדינת ישראל שומרת על כל הזכויות של האסירים בהתאם לחוק. אנחנו מקפידים בנושא על קוצו של יוד, וזאת על אף שמדובר במקרה חמור במיוחד".


בן זיגייר | צילום: מתוך התחקיר של ABC אוסטרליה

אתמול התירה הצנזורה הצבאית לפרסם כי בנוסף לבן זיגייר שהתאבד באגף 15 של כלא איילון בדצמבר 2010, נמצא אסיר נוסף באגף 13 המבודד. עורך דינו לשעבר של זיגייר התראיין לרדיו 103FM ושפך מעט אור על הנסיבות שבגינן אותו אסיר נמצא בבית הסוהר: "העבירה שלו הרבה יותר סנסציונית, מדהימה ומרתקת. זו פירצה בטחונית איומה".

גם השר לעניינים אסטרטגים יובל שטייניץ התייחס הבוקר בראיון לרשת ב' לפרשה וכינה את הדיווחים על פרשת האסיר X ומקרים דומים כ"לא אחראית".

"אני מודאג מהדיווחים המתרבים, חלקם לא אחראיים, בנושאים האלו. יש דברים שעדיף שלא ייאמרו. כל מה שנעשה בישראל, נעשה באישורו של בית המשפט. כל הדיווחים על בן זיגייר ואחרים אינם טובים או בריאים לבטחון ישראל".

מי שעוד התייחסה לפרשה היא ציפי לבני, שאמרה הבוקר לגל"צ: "אין במדינת ישראל אסירים שנעלמים בלי משפט, בלי הגנה משפטית ובלי שהמשפחות שלהן יודעות", אמרה שרת המשפטים והדגישה שלעיתים "יש מקרים שיש צו איסור על פרטי המאסר, כשביטחון המדינה וחיי אחרים תלויים בכך".

>> לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.