Forbes Israel Logo

ליין מוצרי חשמל בעיצובו של פיליפ סטארק מגיע לישראל

מעצב העל פיליפ סטארק, האיש ששלח מפית נייר מוכתמת עם העיצוב של מסחטת הסאליף האיקונית, ושינה במחי מוצר בודד את תפיסת העיצוב העולמית ב-1990, מגיע למטבח הישראלי. סטארק חתום על העיצוב של רהיטי Louis Ghost chair, ועל למעלה מ-10,000 מוצרים ממגוון תחומים שונים בעולם.

סטארק עיצב ליין של מוצרי חשמל עבור המותג הסלובני gorenje, כשהעיקרון שעומד מאחורים הוא שאמנם הם מעוצבים בידי סטארק, אך למעשה מוגדרים על ידי המשתמש, כך שכל החזיתות של המוצרים הם בעצם מראה המשקפת אל כל מי שניגש אליה. 

"אם אני צריך לדבר הרבה על המוצרים שלי, אז פיספסנו משהו. הסוד הוא בעצם לעשות את המוצר הנכון, לאנשים הנכונים, במחיר הנכון. אם אני מעצב משהו שאנשים לא יכולים להרשות לעצמם אז מה עשיתי בזה? עבדתי קשה כדי למצוא איזון בין מוצר טוב והמחיר הנכון", אומר סטארק.

סטארק מעיד על עצמו שגם הוא עבר מהפך בתפיסת העיצוב שלו. לדבריו, כשהיה צעיר יותר הוא עיצב כיסא שאי אפשר היה לשבת עליו והיה כמעט בלתי אפשרי לייצר, אך כיום הוא מאמין שלא צריך להמשיך לעצב ולייצר עד אין סוף, אלא לעצב מוצרים עם חזון של אריכות ימים. לשיטתו, המוצרים היום נוצרים עם תוחלת חיים קצרה מידי. בין עם זה מכוון כך על מנת שהלקוח יחזור, ובין אם המוצר זול ומורכב מחומרים זולים. "אז אולי זה לא המחיר הנמוך ביותר, אבל אני מעצב לטווח הרחוק. זה ישמש אותם לפחות לשלושים שנה, וזה טוב אפילו לכלכלה", מסביר סטארק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן