Forbes Israel Logo

לימודי מנהל עסקים בחו"ל: לעמוד בראש עולם העסקים של המחר

קרן מלגות חדשה בסך 10 מיליון דולר תעניק לעשרות סטודנטים מישראל לימודים חינם בוורטון - בית הספר המוביל בעולם למנהל עסקים

קרן מלגות חדשה שהוקמה בימים אלה, בסך 10 מיליון דולר, תעניק בעשור הקרוב לעשרות סטודנטים ישראלים מימון לימודים מלא לתוכנית ה-MBA היוקרתית של וורטון – בית הספר הוותיק והמוביל בעולם למנהל עסקים. 'קרן ידידי MBA ישראל' נוסדה באמצעות תרומה יוצאת דופן בהיקפה של 'קרן מילנר' מיסודו של ג'וליה ויורי מילנר, הישראלי ומשקיע ההייטק שהיה מראשוני המשקיעים בענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ, Airbnb וספוטיפיי.

בעוד שתנאי הקבלה לבית הספר מחמירים, התנאים לקבלת המלגה, לאלה שיעברו את המשוכה דווקא נוחים: על מועמדים למלגה לעמוד באחד משלושה קריטריונים – שירות צבאי; עבודה בחברה ישראלית; או החזקת תואר ראשון מאוניברסיטה ישראלית. המימון יאפשר תמיכה מיידית וכך יוכל בית הספר לאתר, לקבל ולתמוך בסטודנטים בינלאומיים יוצאים מן הכלל באמצעות חבילות סיוע נדיבות.

וורטון נוסד בשנת 1881 כבית הספר העל-תיכוני הראשון לעסקים באוניברסיטת פנסילבניה, החברה בליגת הקיסוס, מדורגת בקביעות כאחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם ולאחת הוותיקות בארה"ב, לאחר שנוסדה בשנת 1740 וכוללת כיום 12 בתי ספר, בהם לומדים מדי שנה כ-20 אלף סטודנטים. עם סגל של יותר מ-235 פרופסורים, בית הספר למנהל עסקים, וורטון משרתת 5,000 סטודנטים לתואר ראשון, שני ודוקטורט. לאורך השנים השלימו את לימודיהם בוורטון יותר מ-99 אלף בוגרים, ביניהם כמה ממנהיגי עולם העסקים: מייסד טסלה, אילון מאסק; סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית; האורקל מאומהה – וורן באפט; וגם נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ.

ניסיון גלוגבלי

בהודעה שיצאה מטעם וורטון נמסר כי "מימון התוכנית מאפשר לוורטון להציע לסטודנטים הטובים והמבריקים בעולם סיוע פיננסי פורץ מחסומים, אשר יאפשר להם להתערות באופן מלא בחוויית ה-MBA של וורטון. סטודנטים בינלאומיים, כמו אלה שייהנו מקרן ידידי MBA ישראל, מביאים איתם ניסיון גלובלי שצברו, מעשירים את קהילת הסטודנטים ולבסוף את רשת בוגרי וורטון וקהילת העסקים כולה".

דיקנית וורטון אריקה ג'יימס מסרה :"אנו נרגשים מהתחייבות הקרן לתמוך במועמדי ה-MBA הטובים והמבריקים ביותר בקהילה הישראלית. בהיותו חלק ממשפחת וורטון, המחויבות של מילנר למשיכת כישרונות מהעולם מקדמת את מטרת בית הספר לעודד אוכלוסיית סטודנטים מגוונת ומכילה לתועלת הקהילה כולה".

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, איימי גוטמן, הוסיפה כי: "הפילנתרופיה של יורי מאופיינת בחזון המגדיר את הקריירה העסקית המפוארת שלו. הוא מייסדי פרס פריצת דרך במדעי החיים המכובד (Breakthrough Prize), אשר מכיר בהישגים חלוציים בתחום המדעים. כעת, הודות למתנה יוצאת הדופן שתייסד את 'קרן ידידי MBA ישראל', ממחישה הקרן שהוקמה על ידי יורי ורעייתו ג'וליה יוזמה פילנתרופית מלאת חזון נוספת. אנו מודים ליורי ולקרן מעומק הלב על תמיכתם בסטודנטים לתואר שני אשר יעמדו בראש עולם העסקים של מחר".

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, בעצמו בוגר וורטון מסר: "ישראל הפכה למרכז עולמי לחדשנות ובית הספר וורטון תרם במשך שנים רבות להכשרת יזמים מובילים ומנהיגים עסקיים ברחבי העולם. לכן, בעיני, זו התאמה מושלמת. כבוגר וורטון, אני שמח שישראלים אחרים יהנו מהחוויה הייחודית הזו".

השפעה מכוננת

מילנר, משקיע ישראלי ופילנתרופ בולט בתחום המדעים והטכנולוגיה, למד בוורטון בשנות ה-90'. את התרומה הנדיבה העניק ביחד עם אשתו באמצעות קרן הפילנתרופיה שייסדו. מילנר מסר: "כסטודנט בינלאומי לשעבר, אני מבין את ההשפעה המכוננת שיכולה להיות להשכלה באמריקה ובוורטון. ישראל הייתה עבורי ועבור משפחתי בית חשוב והקשר שלנו למדינה עדיין חזק. אני מקווה שמלגה זו תתמוך בסטודנטים המוכשרים ותאפשר להם להביט אל מעבר לאופק ולרדוף אחר החזון שלהם לעולם ושמדינת ישראל תרוויח מהניסיון בעסקים והיזמות איתו ישובו בוגרי תוכנית וורטון לישראל".

יורי מילנר במאמר מיוחד לפורבס ישראל

מילנר, אשר למד בוורטון בשנות ה-90, הקים את DST Global, אחת מחברות ההשקעה המובילות בתחום הטכנולוגיה, עם אחזקות הכוללות כמה מחברות האינטרנט הבולטות ביותר. בשנת 2013, חברו יורי ואשתו ג'וליה למייסד גוגל סרגיי ברין, פריסילה צ'אן ומארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ולאן ווג'יסקי להקמת Breakthrough Prizes – מה שנחשב כיום למפעל הפרסים המדעיים הגדול בעולם, המכיר בהישגים חשובים ובעיקר חדשים בתחום פיזיקה יסודית, מדעי החיים ומתמטיקה.

ביולי 2015, ביחד עם סטיבן הוקינג, השיק מילנר את יוזמת Breakthrough Listen בשווי 100 מיליון דולר במטרה לחדש את החיפוש אחר בינה חוצנית ביקום ובאפריל 2016, הם השיקו את Breakthrough Starshot – תוכנית מחקר והנדסה בשווי 100 מיליון דולר שמטרתה לפתח טכנולוגיה למסע בין כוכבים. תוכניות מחקריות אלה, מומנו על ידי קרן הפילנתרופיה על שמם של מילנר ואשתו ג'וליה. מר מילנר היה הנואם הראשי בטקס סיום לימודי MBA בוורטון בשנת 2017.

צילומים: ביה"ס וורטון, אוניברסיטת פנסילבניה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן