Forbes Israel Logo

לפיד: "הגזירות הכלכליות הן חלק מתוכנית שתביא לשינוי עמוק"

יאיר לפיד ממשיך להסביר את החלטותיו הכלכליות לציבור דרך הפייסבוק. הסטטוס שפרסם הערב, אמר שר האוצר: "אני יודע שזה לא קל, אני יודע שהגזירות מפחידות ואנשים לא גומרים את החודש, אבל מה שאנחנו מבצעים עכשיו הוא תיקון כואב והכרחי, והוא לא יימשך יותר מדי זמן".

לפיד הסביר כי החלטותיו הן חלק מתוכנית ארוכת טווח שאמורה להביא לדבריו בסופו של דבר ל"לשינוי עומק בחינוך, בדיור, בהורדת יוקר המחיה, בשיוויון בנטל, בכל מה שחשוב לאדם העובד בישראל". 

עוד אמר לפיד כי "נהוג לומר שלישראלים אכפת רק מהכסף שלהם. אני לא מאמין בזה לרגע. הישראלים לא כועסים כי קשה להם -מה שמכעיס אותם היא התחושה שהכסף הולך למקומות הלא נכונים, ושהממשלה לא זוכרת שהיא צריכה להתייחס בחרדת קודש לכל אגורה מכספי המיסים שלהם".

בנוסף אמר לפיד כי התוכנית תמנע מישראל להגיע למשבר כלכלי קשה כמו של כמה ממדינות גוש היורו. לדבריו, "כלכלה לא משנים ביום אחד, וגם לא בשלושה שבועות. קודם כל צריך לחזור להתנהגות אחראית כדי שלא נהפוך להיות יוון או ספרד.

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

דבריו של לפיד מתפרסם לאחר שיו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' מתחה ביקורת חריפה נגד התוכנית הכלכלית של יאיר לפיד. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות", אמרה הערב יו"ר האופוזיציה: "שר אוצר שאל איפה הכסף והבטיח פוליטיקה חדשה. שתי דקות לאחר מכן הוא הביא בדיוק את תוכניתו של נתניהו וגוזר גזירות קשות על הציבור, והופך את חייה של ריקי כהן לקשים מאוד, במקום לקחת מכיסם של אלה שיש להם הרבה".

ועד אמרה יחימוביץ, כי החלטת לפיד להטיל מס על מוצרי המותרות של העשירים, כגון יאכטות, דירות ומכוניות פאר היא בדיחה. "עד כמה אפשר לזלזל באינליגנציה של הציבור?", היא שאלה. 

יחימוביץ' התייחסה להחלטת לפיד להקים ועדה לבחינת התמלוגים על אוצרות הטבע ואמרה כי מדובר בשגיאה קשה ופגיעה באמון. לדבריה, "לוועדה כזאת ייקח שנתיים להגיש את מסקנותיו ולהעלאת המע"מ יש השפעה מיידית. למה שמחיר החלב יעלה מחר והתמלוגים על אוצרות הטבע לא? זו לא פוליטיקה חדשה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.