Forbes Israel Logo

לפיד: "לכל אחד מהשינויים שהבאנו יש אויבים רבי כוח"

יאיר לפיד ממשיך להתעקש כי הגזירות הכלכליות והרפורמות במשק הם חלק מה"פוליטיקה החדשה". במכתב למצביעי יש עתיד אמר שר האוצר: "יש לנו עדיין תוכניות גדולות שלא הספקנו ליישם". 

לפיד מדגיש כי השינויים במשק הם רק ההתחלה ועונה לביקורות על התנהלותו בכך ש"לכל אחד מהשינויים שהבאנו, יש אוייבים רבי כוח, שינסו לטרפד אותם ברגע שנסב מבט". לדברי לפיד, "המדינה היא לא עסק פרטי. אתה לא מסובב את ההגה והסירה זזה. המדינה היא נושאת מטוסים כבדה, איטית, שכל שינוי בתוואי ההפלגה שלה מתבצע בכבדות מגושמת ומצריך פיקוח מתמיד".

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

עוד כתב שר האוצר: "כדי שהדבר יקרו צריך להיות על גשר הפיקוד כל יום, 24/7, ידיים על ההגה, להיאבק בלוביסטים, בבעלי עניין, בפקידים משועממים, ברגולציה מסורבלת, בהרגלים רעים, בתקשורת חסרת סבלנות, באופוזיציה ארסית, בידיעה (המתסכלת) שהציבור שומע רק על חלקיקים מכל העשיה שלנו. זה לא משנה. לא נבחרנו כדי לקבל מחמאות, אלא כדי לעבוד. בסופו של דבר, אם אתה נחוש וחרוץ, ואם יש לך חזון ותקווה, הדברים קורים. "באנו לשנות", אני אומר לכולם כל הזמן, "לא לקבל מחמאות".

בדבריו התייחס לפיד גם לקרבות הפייסבוק שלו עם פוליטיקאים ועם הציבור. לדבריו, "ביום שנכנסתי לפוליטיקה נשבעתי לעצמי שזו הדרך שבה נהיה שונים. מהות הפוליטיקה החדשה היא לא הפייסבוק וגם לא האינסטגרם. מהות הפוליטיקה החדשה היא הוויתור על הציניות. מהות הפוליטיקה החדשה היא שבכל פעם שאתה צריך לבחור בין מה שטוב לך אישית למה שטוב למדינת ישראל, אתה תמיד תבחר במדינת ישראל".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.