Forbes Israel Logo

לפני (כמעט) כל גבר מצליח: הכירו את הנשים העשירות בארה"ב

הנשים העשירות ביותר בארה"ב נהיו אפילו עשירות יותר במהלך השנה האחרונה. שווי הנטו של עשר הנשים העשירות ביותר בדירוג 400 עשירי ארה"ב ביחד הוא 156 מיליארד דולר, לעומת 124 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בסך הכל ישנן 48 נשים ברשימת 400 האמריקאים העשירים ביותר, עליה של 3 נשים לעומת 45 בשנה שעברה. בין המצטרפות החדשות ניתן למנות את איליין מרשל, שירשה את חלקה בקונצרן קוך תעשיות של בעלה המנוח, ואת אן גיטינגר, נכדתו של אחד ממייסדי רשת חנויות הכלבו נורדסטרום.

שם חדש נוסף הוא של ג'יימס פריצקר – חבר ותיק לשעבר לשעבר במועדון ה-400, סגן אלוף לשעבר בצבא ומי שירש את הונו המשפחתי ממשפחת פריצקר המורחבת – אשר הודיע בחודש אוגוסט כי הוא נקרא מעתה ג'ניפר פריצקר. זה כמובן הופך אותו/ה למיליארדרית הטרנסג'נדרית הראשונה. פריצקר מנהלת כיום את ספריית פריצקר הצבאית בשיקגו.

האישה העשירה ביותר בארה"ב, כריסטי וולטון, היא גם האישה העשירה ביותר בעולם, עם הון המוערך ב-35.4 מיליארד דולר. וולטון ירשה נתח ממניות וול מארט ונתח ממניות הפירמה הסולרית FIRST SOLAR כשבעלה, ג'ון וולטון, מת בתאונת מטוס בשנת 2005. וולטון מדורגת שישית ברשימת 400 עשירי ארה"ב.

אליס וולטון | צילום: רויטרס

היא חיה חיים פרטיים מאוד בג'קסון, וויומינג, אבל בחודש אוגוסט זכתה לאקט נדיר של פרסום, כאשר קיבלה פרס מקרן Imagen עבור הפקת הסרט " Bless Me, Ultima", המבוסס על ספרו של רודולפו אנאיה, אשר נחשב לאביה של הספרות המקסיקאית. וולטון, בת 59, התמודדה עם מספר קשיים בחייה, בנוסף למותו של בעלה: בנה נאבק בסרטן מאז גיל 3, והיא בעצמה נלחמה בעבר בדלקת ריאות שכמעט הרגה אותה.

האישה השניה העשירה ביותר בארה"ב היא אליס וולטון, גיסתה של כריסטי וולטון ובתו של מייסד וול מארט, סאם וולטון. שוויה מוערך ב-33.5 מיליארד דולר, ומבוסס בעיקר בעיקר על המניות שירשה בוול מארט ועל אוסף האמנות שלה. היא מדורגת שמינית בדירוג ה-400. אליס וולטון פתחה ב-2011 את מוזיאון Crystal Springs לאמנות בארקנסו, אשר הוכיח את עצמו כאטרקציה פופולרית לאחר שרשם עד כה למעלה ממיליון מבקרים.

לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של מייסד אפל סטיב ג'ובס, מדורגת במקום ה-35 ברשימת ה-400. היא האישה העשירה ביותר בעמק הסיליקון ומדורגת שישית מבין הנשים, עם שווי נקי של 11.7 מיליארד דולר.

נשים עדיין מהוות מיעוט ברשימת ה-400, רק 12%. רובן ירשו את הונן ורק 7 מתוך ה-45 "יסדו" את עיסוקן או השתתפו בהקמתו יחד עם בעליהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.