Forbes Israel Logo

לרע ולטוב: הכירו את המצלמה שתתעד כל רגע בחייכם

הפרק השלישי של הסדרה "מראה שחורה" מציג מציאות בה לכל אדם יש את המצלמה המובנית בתוכו ובאמצעותה הוא תמיד יכול להריץ אחורה ולראות שוב כל נקודה בחייו, מסתבר שמציאות כזו, או לפחות דומה לה, קרובה מתמיד.

מלבד השלג הכבד שמכסה את בירת שבדיה שוטלקהום, יושבים בעיר גם כ-6 מהנדסים שעובדים בסטארט-אפ "ממוטו" ומשלימים את הגימורים האחרונים במצלמה הקטנה ביותר בעולם שניתן אף ללבוש אותה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אוסקר קלמארו, אחד ממייסדי החברה ומנהל השיווק, מספר כי הם בנו מכשיר שיכול לשנות את הדרך שבה אנשים רואים וזוכרים דברים. המצלמה של ממוטו מתעדת את הרגע כל שתי שניות והתמונה יוצאת באיכות של 5 מגה פיקסל. המצלמה עולה 280 דולר ובנוסף יש להוסיף דמי מנוי חודשיים לאחסון התמונות ברשת.

המצלמה שתצלם כל רגע בחייכם 

המצלמה תצלם ביום כ-2,000 תמונות ותעלה אותם באופן אוטומטי לשרתים של ממוטו שמאוחסנים אצל אמאזון. ברגע שהתמונות הועלו, ניתן לצפות בהם מיד באמצעות אפליקצייה לסמארטפון, ועד שהתמונות יסיימו לעלות למצלמה יש זכרון של 8 ג'יגה שיבטיח שתמיד יהיה מקום פנוי, הסוללה של המצלמה תספיק ליומיים שלמים של פעולה.

הרעיון כמובן נראה כעוד צעד שנועד לפגוע ולחדור לפרטיות ואולי אפילו יש בו צד מפחיד שכל שניה מתועדת, אבל המכשיר כבר פורט על מיתרי ההצלחה כאשר החברה הצליחה לגייס 550 אלף דולר ב-KickStarer – אתר הגיוסים הציבורי – סכום העומד על פי 10 ממה שהיה מצופה. כעת החברה החלה במרוץ נגד השעון כדי להשיק את המצלמה בתחילת אפריל.

בימים אלו עושה החברות בדיקות ראשוניות כבר, קלמארו, שהיה האדם השלישי לעלות על סיפון החברה, אומר שהוא מופתע לקלות בה הוא התרגל ללכת עם המצלמה כפריט לבוש לאורך כל היום. האנשים איתם הוא נפגש במהלך היום התרגלות לרעיון במהירות, הוא טוען. "בפגישה, מישהו עלול לשאול מה היא המצלמה ואחרי כמה דקות זה נשכח שהיא שם".

קלאמרו מוסיף שהמכשיר יכול ללכוד רגעים שלא ניתן לחזות שיהיו חשובים או שנרצה לראות אותם שוב. דמיין לעצמך לראות שוב את הרגע בה פגשת לראשונה את בת זוגתך לחיים, הוא אומר, או לצפות שוב בימים האחרונים עם אהוב לפני מותם. יש גם את העניין התיעודי, מציין קלאמרו שאומר כי ילדו בין השנתיים יוכל לראות את כל חייו משום שהם יוקלטו באופן קבוע.

קלאמרו מסיים את השיחה כשהוא אומר שהמצלמה תצא עד אפריל וכי צפויים עכשיו חודשים מאוד עמוסים. "לפחות הכל יהיה מתועד במצלמה", הוא צוחק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.