Forbes Israel Logo

מאיר עיניים: האפליקציה שתשתמש בעיניים שלכם בכדי לסייע לעיוורים

כשאנחנו חושבים על האתגרים שניצבים בפני אנשים כבדי ראייה, אנחנו בעיקר חושבים על התמצאות בדרך או מטלות חשובות אחרות. סדר היום של כולנו כולל עשרות מטלות, שעבור אנשים רואים הן פשוטות, אבל לעיוורים ולכבדי הראייה, הן עלולות להיות מורכבות למדי. חישבו למשל על עיוור שרוצה לבחון האם החלב שבמקרר פג תוקף; או לחילופין, איזו קופסת שימורים היא של זיתים ואיזו של תירס. למרבה המזל, וכמו שאמרה הפרסומת הותיקה של האייפון, There's an app for that.

לרגע אחד, אתם הופכים להיות העיניים של העיוורים

Be My Eyes הוא פרויקט מקסים, ואפילו מרגש, שנוצר על ידי המייסד הדני, האנס יורגן ויברג, כבד ראייה בעצמו. ויברג, כפי שהוא מספר, מצא את עצמו לא פעם בסיטואציה שהיה צריך, ולו לרגע אחד, עוד זוג עיניים שיעזרו לו בהתלבטות כלשהי. משיחות שהיו לו עם כבדי ראייה אחרים, הוא הבין שהצורך הזה משותף לרבים. לא מעט מהם אמרו לו שלו היו יכולים להעזר במישהו רואה לכמה רגעים, פעם או פעמיים בלבד ביום, הם היו נהנים משיפור אמיתי ברמת החיים. הרעיון שעלה לויברג היה פשוט: אפליקציה לסמארטפון שתפעיל מתנדבים-רואים, כדי שיעזרו לכבדי הראייה.

תהיו העיניים שלהם | צילום מסך

אפליקציית Be My Eyes כוללת רשת של כבדי ראייה ושל מתנדבים-רואים. בכל פעם שאחד מכבדי הראייה זקוק לעזרה, הוא פשוט מפעיל את האפליקציה שמחברת אותו בשיחת וידאו למתנדב. המתנדב שזמין באותו רגע יכול לראות, בעזרת המצלמה של האייפון, את הסביבה של כבד הראייה. עתה, העיוור יכול לכוון את המצלמה, לשאול שאלות ולקבל תשובות מהמתנדב ברמקול של המכשיר. כדי להוסיף קצת עניין, הוסיפו המפתחים מנגנון של דירוג לאפליקציה, כך שעבור כל עזרה או ניסיון לעזרה מתוגמלים המתנדבים בנקודות. בכל מקרה, הרעיון הוא שתפעילו את האפליקציה רק כאשר מתאים לכם ויש לכם זמן: למשל כאשר אתם מחכים בתור או בנסיעה באוטובוס. כך שבמקום סתם להעביר את הזמן בעוד משחק, תוכלו גם לעזור למישהו ולגרום לשינוי של ממש. כרגע, כבר מונה רשת המתנדבים הרואים יותר מ-2,700 איש, כשכמות העיוורים הרשומים לשירות עומדת על כ-400.

מי שמפתח את האפליקציה הוא סטארטאפ דני ללא כוונות רווח בשם BeMyEyes, שחבר לאגודה למען העיוור בדנמרק, קרן Velux Foundations וחברת פיתוח התוכנה Robocat. כרגע זמינה האפליקציה רק באייפון, אולם תוכלו להירשם כאן ולקבל עדכון, כאשר תצא אפליקציית האנדרואיד.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: כמעט מיליארד: הקרנות הישראליות גייסו ב-2014 יותר מ-900 מיליון דולר

עוד בגיקטיים: Xiaomi חושפת את הסטרימר הקטן בעולם, המחיר? 30 דולרים בלבד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.