Forbes Israel Logo

שוב: אילון מאסק רומז שמניית טסלה עדיין יקרה מדי

האדם השלישי בעושרו בעולם סומן כאיום על תעשיות הרכב בגרמניה, כשהשווי של טסלה כבר עקף את שוויין המצרפי של חברות הרכב במדינה. מאסק ממשיך להתרברב

המיליארדר אילון מאסק גרף את אחד הפרסים העסקיים היוקרתיים באירופה, בו זכו בעבר כמה מהיזמים הידועים בעולם – בהם מארק צוקרברג וג'ף בזוס.

מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX, קיבל בשבוע שעבר את פרס אקסל ספרינגר (the Axel Springer Award) בברלין. הוא תואר על ידי שר הבריאות של גרמניה, ג'נס ספאן, כמי שהופך "רעיונות מטורפים לכאורה, לכדי מציאות".

עם זאת, כמי שלא מפספס אף הזדמנות לגרום לבעלי המניות שלו להזיע, חזר והדגיש האדם השלישי בעושרו בעולם, בשיחה עם מנכ"ל אקסל ספרינגר, מתיאס דופפנר, כי לדעתו מחיר המניה של יצרנית המכוניות החשמליות שלו טסלה – גבוה מדי. זה היה כשמחיר המניה עמד על 800 דולר למניה לפני הפיצול שבוצע ביחס של 5 ל-1 בסוף חודש אוגוסט. כיום לאחר הפיצול עומד מחירה על 600 דולר למניה, ושווי החברה הכולל על 657 מיליארד דולר.

טסלה וגרמניה

עוד לפני שנים, בשנת 2014, סימן דופנר את מאסק כאיום ממשי על תעשיות הרכב הגרמניות. בשיחה שקיים דאז עם "מנכ"ל מצליח ומפורסם מאוד" של יצרנית רכב גרמנית מובילה (ששמה לא נחשף), העלה דופנר בפניו את הפוטנציאל של טסלה ומאסק לשיבוש תעשיית הרכב הגרמנית – משהו שמעטי מעט החשיבו באותה התקופה כדבר אפשרי.  

אותו מנכ"ל ניסה להרגיע את חששותיו של דופנר וטען בפניו כי "כלי רכב חשמליים מעולם לא יגיעו לייצור המוני", וכי "הבחורים האלה בסיליקון וואלי חסרי כל מושג לגבי הנדסת רכב וחסרי כל מושג לגבי האופן שבו מייצרים מכוניות יפות ונהדרות". "אין לך מה לדאוג", סיכם המנכ"ל בביטחון.

באותה תקופה שבה התקיימה השיחה, שוויה של טסלה עמד על כ-23 מיליארד דולר, ציין דופלר. "כיום החברה שלך שווה כבר 536 מיליארד דולר", הוא פנה למאסק, "אתה – יחד עם טסלה – שווה פי שתיים וחצי יותר משווין המצרפי של BMW, פולקסווגן ודיימלר (תאגיד הענק השולט במרצדס-בנץ)".

מאסק, "הילד הרע", לא יכול היה לעמוד בפיתוי ולפספס הזדמנות להקניט את בעלי המניות שלו. "אני בעצמי אפילו אמרתי שהמניה גבוהה מדי", התלונן. "מה אני אמור לעשות? אמרתי שהמניה גבוהה מדי עוד כשהיא תומחרה ב-800 דולר לפני הפיצול. אף אחד לא הקשיב לי".

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן