Forbes Israel Logo

מגע של פשע: בתי העבריינים הגדולים עומדים למכירה

השם אל קפונה הפך ללוהט בעולם הנדל״ן. סביר להניח שלתוכניות טלוויזיה פופולריות כמו "אימפריית הפשע״ של HBO הייתה יד בדבר. שני בתים שהיו שייכים לגנגסטר האמריקאי ששלט בפעילות העולם התחתון בשיקגו בתקופת היובש והושם מאחורי סוגר ובריח דווקא בגין העלמת מס, מוצעים כעת למכירה בארה״ב – שיעור ההיסטוריה כלול במחיר. 

האופציה הנוצצת מבין השתיים מאכלסת מגרש של קרוב ל־2,800 מ״ר בפאלם איילנד במיאמי ביץ׳, פלורידה. קפונה רכש את הנכס מקלרנס בוש משושלת אנהאוזר־בוש ב־1928. הוא הוסיף שתי מפקדות שמירה, מערה, ובריכת שחייה רחבת ממדים, ובה דגים ושלוש מקפצות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי הדיווחים, הוא ערך בנכס הזה מסיבות ראוותניות, ועל פי ההערכות, כאן תכנן את הטבח הידוע לשמצה של יום ולנטיין, ככל הנראה האירוע האלים ביותר של המאפיה המקומית באותה התקופה, שבו רצחו אנשיו שבעה מחברי הכנופייה האירית המתחרה, שהנהיג באגס מורן. 

לאחר שסיים לרצות את עונש המאסר שלו בעוון עבירות מס, שימש הבית כמקום מגוריו העיקרי עד לשנת 1947, אז מת מדום לב בסוויטה המרכזית בקומה השנייה. לא תופתעו לגלות כי על פי שמועות מקומיות הבית רדוף רוחות. סוכן הנדל״ן, מן הסתם, טוען אחרת.

המחיר עבור פיסת ההיסטוריה הידועה לשמצה: כמעט 10 מיליון דולר. סכום נכבד זה כולל את גופי התאורה וחלונות הזכוכית המקוריים, את בריכת השחייה רחבת הממדים (בלי הדגים), את המערה המשופצת ואת השער הקדמי עם המספר המקורי "93" שעדיין מקובע אליו.

מעלה את קרנם של נכסי המאפיונרים המפורסמים. אימפריית הפשע | צילום באדיבות יס

מה יש בו בשם

"בכל פעם שאתה מחפש משהו על ההיסטוריה של מיאמי ביץ׳, הבית הזה תמיד צץ פתאום״, טוען ג׳ורג׳ אלונזו, מתווך של דאגלאס אלימן ריל אסטייט המייצגים את הנכס. המתעניינים ברכישת הבית – שאותם יש לסנן בקפידה הודות לעובדה שלחפצי המזכרות של קפונה יש מעריצים חמדניים בכל מקום – מגיעים מצפון־מזרח ארה״ב, מצרפת ומרוסיה.

עד היום אף איטלקי לא התעניין בבית, על אף שורשיו האיטלקיים של קפונה. למרבה ההפתעה, גם לא נרשמה התעניינות מצד כוכבי היפ הופ, קבוצת רוכשים עשירים שאלונזו העריך בתחילה שתבוא לבחון את הסחורה. "האנשים שמגיעים כרגע לראות את הבית עושים זאת בשל הערך ההיסטורי״, הוא אומר.

בשיקגו, בית הלבנים האדומות הכולל שתי דירות, שאותו רכש קפונה למשפחתו ב־1923, מוצע תמורת מחיר נמוך בהרבה: 225 אלף דולר. הבית ממוקם בסאות׳ סייד המרוחק של שיקגו טאון, וקפונה רכש אותו לאחר שעבר מניו יורק כדי לעבוד עבור הגנגסטר המקומי ג׳וני טוריו. קפונה גר כאן במשך שמונה השנים שלאחר מכן, עד שנכנס לכלא ב־1931. הוא השתמש בקומה הראשונה, בה התגורר יחד עם אשתו וילדיו; אחיו ויתר בני המשפחה המורחבת התגוררו בקומה השנייה.

יש לציין, כי השם קפונה – וזה אופייני לבתים של סלבריטאים – אינו מוסיף ערך ממשי לנכס. הוא משמש ככלי שיווק שנועד לבדל את הבתים הללו מהמתחרים הנמצאים בשכנות להם. אבל גם כך, זריקת השמות לא מביאה בהכרח למכירה. הבעלים ניסו למכור את הבית בשיקגו ב־2009 תמורת 450 אלף דולר לפני שמשכו אותו מחוץ לשוק ב־2010. הפעם, מוצע הנכס במחיר שקוצץ ב־50%.

לחלוק קורת גג עם מאפיונר

10 נכסים שמציעים פיסת היסטוריה אמריקאית ידועה לשמצה:

מה: האחוזה של אל קפונה במיאמי
מיקום: פאלם אווניו 93, מיאמי ביץ׳, פלורידה
מחיר מבוקש: 9,950,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Douglas Elliman Real Estate
גנגסטר ההברחות אל קפונה קנה את האחוזה הזאת בפאלם איילנד ב־1928. הוא חי כאן, קיים מסיבות ראוותניות סביב בריכת השחייה רחבת הממדים, ולבסוף גם מצא בה את מותו בסוויטה הראשית בקומה השנייה, בשנת 1947.

האחוזה של אל קפונה במיאמי | צילום: www.elliman.com

מה: הבית של אל קפונה בשיקגו
מיקום: סאות׳ פריירי אווניו, שיקגו, אילינוי
מחיר מבוקש: 225,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Bowman Realty
המאפיונר האיטלקי קנה את בית הלבנים האדומות ובו שתי דירות ב־1923, לאחר שעבר לעיר מניו יורק כדי לעבוד עבור ג׳וני טוריו. בסוף שנות ה־80 הוגשה הצעה שנויה במחלוקת, שלא התקבלה, להפוך את הבית לציון דרך היסטורי.

אל קפונה | צילום: מתוך וויקיפדיה

מה: בית ילדותו של ג׳פרי דאהמר
מיקום: ווסט באת׳ רואד, אקרון, אוהיו
מחיר מבוקש: 329,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Keller Williams Realty
"חווה מדהימה משנות ה־50!״ מכריז הכיתוב על הנכס. אבל אם תחפרו בהיסטוריה של הבית, תצוץ לה מעשיית רצח מצמררת. הרוצח הסדרתי ג׳פרי דאהמר שרצח 17 גברים ונערים, הרג בבית זה, כך על פי הדיווחים, את הקורבן הראשון שלו־1978, לפני שפיזר את שייריו בכל רחבי הנכס.

דאהמר | צילום: רויטרס

מה: מקום המסתור של הכנופייה של אימא בארקר
מיקום: אוקלאווהה, פלורידה
מחיר מינימום להגשת הצעה: 1,000,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Stirling Sotheby's International Realty
הגנגסטרית של תקופת השפל הכלכלי, קייט "אימא״ בארקר, התחבאה בבית הזה שנכנס לרשימת המכירות הפומביות באוגוסט ותוצאות המכירה טרם נחשפו, יחד עם כנופיית בארקר־קרפיס. כאן היא נהרגה ב־1935, באחד מקרבות הירי הגדולים ביותר בהיסטוריה של ה־FBI. עקבות הקליעים עדיין ניכרים בספה, וניתן לזהות גם חורים בקירות המצופים גבס.

בארקר | צילום: מתוך וויקיפדיה

מה: בית "אימת אמיטיוויל״
מיקום: אושן אווניו, אמיטיוויל, ניו יורק
הכתובת של הבית בו טבח בשנתם רונלד דה־פאו בששת בני משפחתו בזמן שישנו, שונתה כדי להגן על הפרטיות של הבעלים החדשים שקנו אותו שלוש שנים לאחר מכן, ב־1977. בעלים חדשים רכשו את הבית שבלונג איילנד ב־2010 תמורת 950,000 דולר.

בית "אימת אמיטיוויל" | צילום: Zillow

מה: בקתת היונבומר
מיקום: לינקולן, מונטנה
חלקה זו של חמישה דונמים, ללא חשמל או מים זורמים, הייתה בעבר בבעלותו של הטרוריסט טד קצ׳ינסקי, הידוע בכינוי יונבומר. מעטפות הנפץ ששלח קצ׳ינסקי הרגו במהלך 17 שנה שלושה אנשים ופצעו 23 איש. עם זאת, הנכס המבודד שהוצע למכירה ב־2010 תמורת 69,500 דולר, אינו כולל את הבקתה עצמה, היות שהיא נמצאת בתצוגה ב״ניוזיאום״ בוושינגטון הבירה.

בקתת היונבומר | צילום: רויטרס

מה: האחוזה המשפחתית של באגסי סיגל
מיקום: דלפרן דרייב, לוס אנג׳לס, קליפורניה
מחיר מבוקש: 22,900,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Westside Estate Agency
כמה בתים הקשורים לגנגסטר שהגה את רעיון "עיר ההימורים״ הוצעו למכירה בסביבות לוס אנג׳לס בעשור האחרון. האחרון שבהם: אחוזה בהולמבי הילס שאותה בנה המאפיונר היהודי עבור אשתו והילדים ב־1938. על פי הדיווחים, סיגל מעולם לא עבר לגור בה, אם כי יודעי דבר מקומיים טוענים שיחידת פשיטה הסתערה על המקום בניסיון לעצור אותו.

האחוזה המשפחתית של באגסי סיגל | צילום: REDFIN

מה: האחוזה של פילגשו של באגסי סיגל
מיקום: נורת׳ לינדן דרייב, בוורלי הילס, קליפורניה
סיגל אולי בנה אחוזה למשפחתו בהולמבי הילס הסמוכה, אבל בבית זה, המשתרע על 660 מ״ר ובו התגוררה הפילגש שלו, וירג׳יניה היל, היה המקום שבו נורה למוות באורח מסתורי, בשנת 1947.
מה: בית המשפחה של ג׳ואל ריפקין
מיקום: איסט מאדוו, ניו יורק
הרוצח הסדרתי ג׳ואל ריפקין, שפעל בניו יורק בשנים 1989 עד 1993 והורשע ברצח תשע נשים, מרביתן זונות, חלק עם הוריו חווה בת ארבעה חדרי שינה בלונג איילנד. למרות השמועות שגורסות כי רצח כמה מקורבנותיו בבית הזה ממש, הנכס נחטף בתחילת 2011 תמורת 322,000 דולר.

באגסי סיגל | צילום: וויקיפדיה

מה: אחוזת ורסצ׳ה
מיקום: קאזה קזוארינה, מיאמי ביץ׳, פלורידה
מחיר מבוקש: 125,000,000 דולר
סוכנות נדל״ן: Coldwell Banker Previews International
על מפתן דלתה של האחוזה הזאת בסאות׳ ביץ׳, נורה למוות באופן טרגי מעצב האופנה ג׳אני ורסצ׳ה בידי רוצח סדרתי, שפניו עיטרו את רשימת המבוקשים ביותר בארה״ב במשך כמה שבועות. לאחר הרצח, עמד הבית ריק עד 2000, אז נרכש בידי יזם שהסב אותו למלון בוטיק. כיום זהו אחד משני הבתים היקרים ביותר העומדים למכירה באמריקה.

אחוזת ורסצ'ה | צילום: רויטרס

* הנתונים לכתבה נאספו בעזרת האתרים: Realtor.com ו־Trulia.com

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.