Forbes Israel Logo

מדד הטייקונים: עידן עופר הפסיד 350 מיליון שקל ביום אחד

על פי מדד הטייקונים היומי של פורבס, המפסיד הגדול של היום הוא עידן עופר שאיבד כ-350 מיליון שקל. הפסדו של עופר נובע מירידה של 3.8% במניית החברה לישראל. עוד ברשימת המפסידים היומית: צדיק בינו, בעל השליטה בפז נפט הפסיד 55.5 מיליון שקל לאחר שמניית החברה נחלשה ב-2%. 

בנוסף, בעקבות עיצומי עובדי בנק דיסקונט הפסיד היום בעל השליטה בבנק מתיו ברונפמן 46 מיליון שקל. מניית בנק דיסקונט ירדה היום ב-2.8% על רקע מאבק העובדים בחברה. שבועיים לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה, נסגרו היום מרבית הסניפים של בנק דיסקונט בשל אסיפת עובדים. העובדים מוחים על מה שהם מגדירים כעומס עבודה חריג, הפרת הסכמים, אי הסכמות בנוגע לשכר וכוונת ההנהלה לצמצם את כוח האדם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שורש המחלוקת נובע ככל הנראה מרצונה של ההנהלה לקבע את שיעור העלייה השנתית בשכר העובדים על 3.25%, אולם העובדים מזהירים כי אם הנהלת הבנק לא תגיע להסכמות עם העובדים – הם עשויים להחריף את הצעדים ולפתוח בשביתה.

עידן עופר | צילום: רויטרס

בראש רשימת המנצחים היומית נמצא בעל השליטה באלביט מערכות מיקי פדרמן. פדרמן הרוויח היום 71 מיליון דולר לאחר שמניית החברהזינקה ב-2.4%. חברת אלביט מערכות דיווחה אתמול כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה זינק ב-26% ל-41.4 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכמו בכ-680.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-690.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2012

מנצחים נוספים היום: אייל וולדמן מנכ"ל מלאנוקס הרוויח היום 6.5 מיליון שקל בעקבות עלייה של 2% במניית החברה ונועם לניר יו"ר בבילון הוסיף להונו 1.4 מיליון דולר. 

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן