Forbes Israel Logo

מדהים: כך הקימו זוג הורים מטקסס בעזרת 500 דולר בלבד חברה שמגלגלת מיליון דולר בשנה

לא צריך הרבה כדי לפתוח עסק בעידן האינטרנט – תשאלו את הזוג פרקר שהחל את דרכו רק לפני שנתיים וחצי עם 500 דולר והיום מגלגל כמיליון דולר בשנה. זה סיפור קלאסי של יזמים שהתחילו מכלום, אך המיוחד בו הוא שהכל קרה במהירות שיא ושהפרק האחרון בו הושג בזכות עידן המדיה כאשר החברה שהקימו – Sleeping Baby, קיבלה מימון של 200 אלף דולר מאיל ההון דיימונד ג'ון כחלק מלהיט הריאליטי של רשת ABC, Shark Tank – תוכנית בה מתארחים יזמים מתחילים ומציגים את רעיונותיהם בתקווה למשוך את תשומת לבם של משקיעים.

ברט וסטפני פרקר נהגו לצפות בתוכנית עוד לפני שהגו את הרעיון לחברה שלהם. "לשנינו יש ראש עסקי ושנינו אוהבים לחלום", אומר ברט שהיה מנהל מכירות אזורי לפני שפרש כדי לעזור לאשתו למכור את כותנות השינה שתפרה עבור תינוקות. הרעיון הגיע לאחר שביתם התינוקת סירבה להירדם וסטפני החליטה לתפור עבורה מתוך תסכול, מין שק שינה עם ריצ'-רץ'. "היא ישנה 12 שעות באותו הלילה", היא מספרת. "זה היה בדיוק בתקופה בה נאלצתי לשוב לעבודה, אך בליבי רציתי להישאר איתה בבית, כך שזאת היתה מעיין תשובה לתפילותיי".

הזוג פרקר וביתם.  הכל התחיל כי היא לא הצליחה להירדם | צילום: מתוך אתר Sleeping Baby

החברה התפתחה במסלול החלומות של כל סטאטר-אפ. לאחר שהשקיעו 500 דולר בהקמת אתר אינטרנט בסיסי, הם מצאו שוק שמעביר את הבשורה מפה לאוזן: אימהות שהיו נחושות לחלוק פתרון לבעיות השינה של תינוקות. עם הכנסות של 70 אלף דולר, הם הגישו מועמדות לתוכנית הטלוויזיה ונבחרו. "הגענו לאחר שהיינו בשוק ארבעה חודשים", מספרת סטפני. "אבל הבנו שאין לנו את כוח האדם המספיק על מנת לתמוך בקצב הייצור הדרוש" (בשלב זה הייצור היה מופקד בידי עובדי חנות הבדים המקומית שברט התחנן בפניהם לעזור בזמנם הפנוי).

בשלב זה הוכיחו בני הזוג פרקר שיקול דעת יוצא דופן ודחו את השתתפותם בתוכנית. בינתיים, הם המשיכו לבנות ולהשקיע באתר טוב יותר, ומצאו ייצרן שיוכל לענות על כל הדרישות הרגולטוריות הקשורות בייצור בגדים עבור תינוקות. בתוך 18 חודשים הם הגיעו לחברה שמגלגלת מיליון דולר במכירות.

שקי השינה לתינוקות. האימהות שמשו כמשווקות הטובות ביותר | צילום: מתוך אתר Sleeping Baby

בשלב זה החליטו ברט וסטפני לנסות ולהתקבל אל התכנית בשנית – והצליחו. בתוכנית ששודרה לאחרונה הם זכו בליבם של שלושה משקיעים. בסופו של דבר הם קיבלו את הצעתו של דיימונד ג'ונס ל-200 אלף דולר בתמורה ל-20% מהחברה. הם חשבו שניסיונו בעולם הטקסטיל יעזור להם. "היינו כל כך ראקטיביים בגדילה שלנו, שמאוד רצינו מישהו שיעניק לנו את החוכמה הדרושה", אומרת סטפני.

בעקבות התוכנית הזוג פרקר קיבל אלפי אימיילים והזמנות. נראה כי מכאן, השמיים הם הגבול מבחינתם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.