Forbes Israel Logo

מדוע דווקא לצרכנים במדינות מתפתחות חשוב יותר לקנות מחברות המקדמות קיימות?

חברות החל ממיקרוסופט ועד וולט דיסני משקיעות מאות אלפי דולרים בשנה על מנת לקדם יוזמות של אחריות חברתית. האם המאמצים האלה מוסיפים להן לקוחות? לפי סקר חדש, התשובה היא כן. הסקר כלל 30 אלף לקוחות מ-60 מדינות ומצא שיותר ממחציתם (55%) מוכנים לשלם יותר על מנת לקנות מוצרים של חברות שמחויבות ליצירת שינוי חברתי וסביבתי.

הסקר שנערך באינטרנט בין ה-17 בפברואר ל-7 במרץ השנה, הראה גם תוצאה נוספת מעניינת במיוחד: לקוחות מאסיה והאזור הפסיפי, הכולל את אוסטרליה, סין והודו, היו בעלי המודעות הגדולה ביותר לאחריות החברתית של תאגידים. 64% מהנשאלים ענו כי היו מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים של חברות במקדמות קיימות. במקום השני נמצאת אמריקה הלטינית ואפריקה עם 63%. את שני המקומות האחרונים תופס דווקא העולם המערבי – צפון אמריקה עם 42% ואירופה עם 40%.

מדוע אמריקה נותרת מאחור? יתכן שהתשובה קשורה לנתח האוכלוסייה שנגיש לאינטרנט. בעוד שבארה"ב כ-78% מהתושבים מחוברים לאינטרנט, ובקנדה כ-83%, בסין רק ל-40% מהאוכלוסייה יש גישה לרשת ובחלק ממדינות אמריקה הלטינית המספר נמוך עוד יותר. במדינות אלה, האוכלוסייה שכן מחוברת לרשת היא בדרך כלל עשירה וצעירה יותר, ובהתאם יכולה להרשות לעצמה לשלם יותר עבור חברות המעודדות קיימות. זו גם האוכלוסיה שהשתתפה בסקר האינטרנטי.


מחוייבות של חברות לקיימות הופכת חשובה יותר לצרכנים בכל העולם | צילום: shutterstock

אמי פנטון מארגון נילסן שערך את הסקר אומרת שחברות צריכות לשים לב לתוצאות. דוגמה למוצר שיכול להצליח בהודו למשל הוא סבון אנטיבקטריאלי שמיוצר על ידי חברה שיכולה להציג מטרה של קידום תנאי סניטציה בשכונות עוני בעולם, בהן אחד מגורמי המוות העיקריים הם זיהומים ומחלות. לרוכשים ההודים באינטרנט יהיה אכפת מיוזמה כזו, אומרת פנטון. בדיוק כמו שללקוחות ממדינות כמו ארגנטינה וברזיל יהיה אכפת מקמפיינים לצמצום השימוש בתרסיסים הפוגעים באטמוספרה.

הסקר גם חושף נתונים על הגילאים בהם הכי חשוב ללקוחות שלחברה יהיו מטרות חברתיות וסביבתיות. לצעירים בני 21 עד 34, הכי אכפת. 51% מהם אמרו שישלמו יותר עבור מוצים ברי קיימא. לעומת זאת רק 25% מבני 35 עד 49 השיבו כך. כאשר נשאלו האם היו מעדיפים לעבוד עבור חברה המקדמת קיימות, השיבו 49% מהצעירים בחיוב, לעומת 26% מקבוצת הגיל הבוגרת יותר.

נילסן עורך את הסקר כבר שלוש שנים והמספרים הולכים ועולים מדי שנה, כאשר באמריקה הלטינית נרשמת העליה הגדולה ביותר באחוז האנשים שמתעניינים באספקט הקיימות. "חברות צריכות לפרסם את היוזמות החברתיות והסביבתיות שלהן ולכלול מידע עליהן על גבי האריזות", אומרת פנטון. הסקר מוכיח כי לנושא יש הפעה רבה על קהל הלקוחות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.