Forbes Israel Logo

מהי האוניברסיטה הטובה בארה"ב – ולאן הידרדרה הרווארד?

מוסדות ההשכלה הגבוהה בקליפורניה הם הטובים ביותר בארה"ב, כך לפי דירוג האוניברסיטאות האמריקאיות השנתי של פורבס. את המקום הראשון גרפה השנה אוניברסיטת סטנפורד מהעיירה סטנפורד בקליפורניה. 

אוניברסיטת סטנפורד הנמצאת בעמק הסיליקון, מתמחה במקצועות מחקר והוראה. השנה קפצה סטנפורד מהמקום ה-3 לראש הרשימה, בין היתר בזכות שכרם הגבוה של בוגריה. בסטנפורד לומדים כ-20 אלף סטודנטים שמשלמים שכר לימוד של כ-59 אלף דולר בשנה.

במקום השני בדירוג נמצאת מכללת פנומה, הקטנה בהרבה מסטנפורד. במכללה לומדים כיום כ-1,600 סטודנטים ושכר הלימוד עומד על 57 אלף דולר. המכללה הנמצאת סמוך לעיר לוס אנג'לס מציעה רק לימודים לתואר ראשון.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

זוהי הפעם הראשונה מאז החל פורבס לדרג את האוניברסיטאות בארה"ב שהמוסדות מהחוף המזרחי, בהם כמה אוניברסיטאות מליגת הקיסוס האמריקאית לא נמצאות בראש הרשימה. כך למשל, אוניברסטית פרינסטון מניו ג'רזי ירדה השנה למקום השלישי לאחר שהובילה את הדירוג בשנה שעברה. אחרי פרינסטון ניתן למצוא את אוניברסיטת ייל מקונטיקט במקום ה-4 ואת קולומביה מניו יורק במקום ה-5.  

שכר הלימוד בחמש האוניברסיטאות שמובילות את הרשימה נע בין 54,789 דולר ל-61,640 דולר לשנה. 

דירוג האוניברסיטאות של פורבס בודק 650 מוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב ומעניק להם ציון המבוסס על מחיר שכר הלימוד ורמת הפרודוקטיביות של התואר, המסתמכת על שביעות הרצון של הסטודנטים, רמת ההצלחה שלהם בעבודה לאחר סיום הלימודים והיקף החוב שלהם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן