Forbes Israel Logo
עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape. צילום: שרון דרעי
עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape. צילום: שרון דרעי

כמעט 150 מיליון דולר: הרכישה האסטרטגית של חברת הסייבר Kape

מנכ"ל Kape: "רכישת Webselenese היא תוצאה ישירה של אסטרטגיית המיזוגים והרכישות שלנו שמטרתה להפוך להיות השחקן העיקרי בשוק הפרטיות העולמי"

ספקית התוכנות לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת,Kape, רוכשת את Webselenese תמורת .1149 מיליון דולר במזומן ובמניות. האחרונה, שהוקמה על ידי רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, פיתחה בעשר שנים האחרונות פלטפורמה מונחית דאטה לייצור תוכן המשלבת בין רשת בינלאומית של כותבי תוכן למערכת חכמה שעוסקת באופטימיזציה של התוכן, החברה מתמחה בייצור תוכן בנושאי אבטחה ופרטיות, ובשנה שעברה רשמה 105 מיליון קוראים למגוון אתריה.

הרכישה מהווה צעד אסטרטגי נוסף לחברת Kape ותאפשר לה לעשות קפיצת מדרגה מבחינת הרחבת בסיס הלקוחות שלה. היא מספקת ל-Kape נכסים דיגיטליים משמעותיים בתחום האבטחה והפרטיות, וערוץ שכזה עשוי למנף את סל המוצרים המתרחב של החברה ולסייע בפיתוח מוצרים חדשים.

Webselenese עושה זאת עם אוסף של אתרי השוואות מוצרים שמציעים סקירות אובייקטיביות, המלצות וטיפים על ספקטרום רחב של כלי אבטחה ופרטיות שניתן לרכוש אונליין. לחברה יש מעל 8 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש באתריה השונים שמתורגמים לכ-30 שפות. כך הפכה החברה במהלך השנים האחרונות לכתובת פופולרית עבור צרכני קצה ברשת.

החברה הנרכשת גם תסייע בהאצת שיעורי צמיחת הרווח של Kape הודות לצמיחת המהירה בפעילותה בשנה שחלפה: הכנסות Webselenese עלו אשתקד ב-91% ל-64.5 מיליון דולר וה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עלה ב-204%  ל-30.7 מיליון דולר.

לאורך כל שנות פעילותה, Webselenese לא נעזרה במימון חיצוני דוגמת קרנות הון סיכון ושני מייסדיה, רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, הם בעלי המניות היחידים בה. משרדי Webselenese ממוקמים בתל אביב מהם פועלים 29 עובדים, יחד עם מאות פרילנסרים ברחבי העולם. שני המייסדים ויתר עובדי החברה ימשיכו לנהל את פעילותה תחת Kape.

מובילה בתחומה

היקף העסקה, כאמור, עמד על 149.1  מיליון דולר –  116.6מיליון דולר במזומן ו-32.5 מיליון דולר במניות חדשות שתנפיק Kape לבעלי המניות של Webselenese .Kape  תממן 35 מיליון דולר מהמזומן של החברה וכ-85 מיליון מהחלק המזומן תממן Kape על ידי הלוואת גישור מבעל השליטה, איש העסקים טדי שגיא שמחזיק ב-64.3% מהון המניות של Kape.

רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, מייסדי Webselenese. צילום אלון גלעדי
רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, מייסדי Webselenese. צילום אלון גלעדי

באוקטובר האחרון Kape רכשה PIA האמריקאית תמורת 130.1 מיליון דולר במזומן ובמניות. PIA מתמחה בפתרונות הצפנה של מידע דיגיטלי בעיקר לצורך פרטיות ברשת האינטרנט. בעקבות רכישתה הפכה Kape לשחקנית הגדולה בארה"ב, והיא נמנית על שלוש השחקניות המובילות בעולם בתחומה.

עידו ארליכמן, מנכ"ל kape, ציין: "זו רכישה שהיא תוצאה ישירה של אסטרטגיית ה-A&M שלנו להרחבת ערוצי השיווק כדי לתמוך בתמהיל המוצרים הגדל של החברה. קהל היעד ש- Webselenese  תביא איתה, בשילוב הידע שלה, ימקמו אותנו בעמדה ייחודית בדרכנו להפוך לכתובת העיקרית לפתרונות פרטיות ואבטחה דיגיטליים".

רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, מייסדיי Webselenese, ציינו: "לאחר שעבדנו עם Kape במהלך שלוש השנים האחרונות, אנחנו נרגשים לאחד כוחות כדי ליצור חברה שתוכל לקיים את הבטחתה לקדם ולספק פרטיות ואבטחה ברשת לצרכנים בכל העולם".

צילום התמונה הראשית: שרון דרעי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.