Forbes Israel Logo

מהפכת הזבל: בניגריה לומדים להפיק חשמל מהררי פסולת

בחלקים של לאגוס, ניגריה, אין מספיק חשמל לכולם. אבל הקהילה הזו לאט לאט מצליחה לראות את האור, עם קצת עזרה מבחוץ. חברה המקומית בשם מידורי פתרונות סביבתיים, מלמדת את התושבים איך להפוך את הזבל שלהם לביוגז, שהוא סוג של אנרגיה זולה ומתחדשת.

אולמייט תומפסון ממדורי אומר שהטכנולוגיה היא קרש קפיצה עבור קהילות מתפתחות: "הרעיון של מה שאנחנו עושים כאן הוא להראות להם איך בצורה עצמאית הם יכולים לפתח את עצמם, לפתח את הסביבה שבה הם חיים, וגם לספק צורך בסיסי לגדילה כלכלית".

וישנם גם יתרונות לניהול הזבל, במיוחד בעיר כמו לאגוס, בה גרים יותר מ-15 מיליון אנשים, כמות הזבל שמיוצרת מדי יום פשוט נערמת ברחובות או במזבלות. אבל עכשיו, המקומיים אוספים את שאריות הירקות, הפירות והדגים שלהם, ומביאים אותם למתחם עיבוד. הפסולת הופכת לבוצה, שאז נשפכת למתקן שמעבד את החומר לגז.

הר זבל בלאגוס שבניגריה | צילום: רויטרס

הגז יכול לשמש לבישול או להפעלה של גנרטורים להפקת חשמל. מדורי גם עובדת עם קווי החשמל, כך שיוכלו לחבר את כלל תושבי הכפרים לחשמל.

אחת ממנהיגי הקהילה, סלינה קארים אומר שהיוזמה החדשה הציתה לבבות, והביאה נחת לרבים מתושבי האזור. "כשראינו את זה שמחנו מאוד. תודה לאל עבור האנשים שעשו זאת בשבילנו. אנחנו מאושרים כי אנחנו יודעים שזה יביא להתפתחות רבה בקרב הקהילה שלנו".
עם 1,000 קילו של פסולת שנאספת מדי שבוע, מתקן העיבוד לגז צפוי להפיק מספיק גז כדי לספק חשמל לקהילה שמונה כ-1,000 איש.

עם סיוע מפרויקט הפיתוח של האו"ם (UNDP), יותר מ-60,000 דולר הושקעו בפרויקט עד כה. רבים המכפרים שבסביבה מייצרים גם הם את הביוגז מהפסולת האישית שנאספת, ובמידורי אומרים שהם מקווים לבסוף לעזור להאיר כך חצי מהמדינה, על ידי הפיכת פסולת לדלק, ובדרך גם לשמור על הסביבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.