Forbes Israel Logo

מובילאיי הבאה? אוריקס ויז’ן הישראלית גייסה 50 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי אוריקס ויז'ן גייס 50 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, עבור טכנולוגית הלידאר (LiDAR) שפיתח ומיועדת למכוניות ללא נהג. לידאר היא טכנולוגיית מדידת המרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר. הגיוס הובל על ידי Third Point Ventures ו-Wrv, ובהשתתפות union tech ventures. עד כה גייסה החברה 67 מיליון דולר.

בשנת 2016 הודיעו פורד וביידו על השקעה משותפת של 150 מיליון דולר בחיישני הלידאר של M Velodyne, ובאותה שנה סטארטאפ בשם Quanergy גייס 90 מיליון דולר לטובת חיישני הלידאר שהוא מפתח. ממחקר שפרסמו markets and markets בשנה שעברה עולה כי ההערכה היא שבשנת 2022, שוק הלידאר יעמוד על 5,204.8 מיליון דולר, כשמדד הצמיחה הגדול ביותר יחל עוד השנה ויימשך כחמש שנים.

מה היא חשיבותו של הלידאר במכוניות אוטונומיות? תחשבו על העיניים של המכונית שיכולות לראות כל מה שקורה מסביב לרכב – אנשים, חיות, עצמים, תמרורים ורמזורים, שמאפשרים נהיגה עצמאית בטוחה של הרכב. חיישני לידאר ממפים את סביבת הרכב בתלת מימד על ידי שליחת קרני לייזר שמודדות את המרחק בין העצמים השונים לרכב, והזמן שלקח להן להגיע לעצמים הללו.

הטכנולוגיה של אוריקס מוזילה את המחיר | צילום: fotolia

חיישני לידאר משתמשים בגלאי אור כדי לאתר את אלומות האור, ואילו הטכנולוגיה של אוריקס ויז'ן משתמשת בגישה אחרת עבור חיישני הלידאר ומשתמשת באנטנות מיקרוסקופיות כדי לאתר את תדרי האור. האנטנות הקטנות עשויות מסיליקון שמאפשר להם לשים אלפי אנטנות בתוך סנסור אחד, ובכך הם בעצם מוזילים את מחירי החיישנים. בהודעה לעיתונות נמסר מהחברה כי האנטנות הללו הרבה יותר רגישות ועמידות להשפעות של השמש וחיישנים אחרים. בנוסף, הן גם מסוגלות להפיק מידע על הטווח והמהירות ומכל נקודה במרחב הראייה של הרכב.

"הלידאר הנוכחי מאפשר טווח מספק עבור יישומים כמו מכוניות אוטונומיות הכוללות חומרה גדולה ויקרה", אומר טום קוגלין, חבר בכיר ב-IEEE. "הפיכת המכשירים הללו לקטנים ופשוטים יותר להפקה יכולה לבוא לידי ביטוי באימוץ המהיר שלהם על ידי כמה שווקים מתפתחים".

"אינטנסיביות ההשקעה בדור הבא של טכנולוגיית הלידאר מראה בבירור שחלק גדול מהפאזל של נהיגה ללא נהג עדיין חסר", אומר רני ולינגשטין, מנכ"ל ומייסד אוריקס ויז'ן. "אם רובוטים יכולים לנהוג בכביש במהירות גבוהה, הראייה שלהם חייבת להפוך לטובה יותר ממה שהפתרון הקיים יכול לתת, והפיתוח של אוריקס יכול לסגור את הפער הזה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן