Forbes Israel Logo

מוטב מאוחר: הטבת המס לעובדים במשמרות מאוחרות תוארך בשנה

שר האוצר יאיר לפיד צפוי להאריך את תוקפן של תקנות מס ההכנסה המעניקות הטבת מס לעובדים במשמרות מאוחרות עד סוף שנת 2014. זאת בעקבות פנייה של חברת הכנסת קארין אלהרר.

התקנות מעניקות, החל משנת 1986, הטבה מיסויית בשיעור של 15% מהמס המשתלם לעובדים במשמרות שנייה ושלישית. יישום התקנות מתבצע בעיקר באוכלוסיית העובדים במפעלים יצרניים ברחבי הארץ ובפריפריה הגיאוגרפית.

עם זאת, קביעותן של התקנות לא הוכרה מעולם, והצורך באישורן מחדש עולה על סדר יומה של ועדת הכספים באופן תקופתי. לאחרונה האריכה ועדת הכספים את תוקפן של התקנות עד תום השנה, בעוד שהתקציב המדינה אושר עד לתום שנת 2014.

צילום: מרק ישראל סלם

בשבוע שעבר פנתה ח"כ אלהרר לשר האוצר בבקשה להאריך את תוקפן של התקנות בשנה נוספת, בתיאום עם תקציב המדינה. בפנייתה אמרה ח"כ אלהרר כי "העובדים הזכאים לקבלת ההטבה משתייכים במקרים רבים לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית – אנשים העובדים בשעות המאוחרות על מנת שיוכלו לפרנס בכבוד את עצמם ואת בני משפחותיהם, חרף העובדה שהדבר מעיב לא אחת על יכולתם לבלות בחיק המשפחה".

בתשובה שנתקבלה היום מלשכתו של לפיד נכתב כי "התקנות אכן נועדו להיטיב עם עובדים במשמרות במפעלי תעשייה ולעודד את הסקטור היצרני. קיים היגיון רב בהארכת תוקפן עד סוף תקופת התקציב הנוכחית ועל כן אתמוך בבקשתך בוועדת הכספים של הכנסת".

ח"כ אלהרר בירכה על ההחלטה ואמרה כי "הארכת תוקפה של ההטבה תאפשר לעובדים במפעלים היצרניים את הביטחון שבקיומה. לאור התקציב הלא פשוט שנאלצה הממשלה להעביר לאחרונה, ישנה חשיבות רבה בשימור מנגנונים המיטיבים עם אוכלוסיות מוחלשות בחברה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.