Forbes Israel Logo

מוטי ששון, חולון: מצעיד את העיר קדימה כבר 20 שנה

כבר 20 שנה שתושבי חולון נותנים את קולם בקלפיות למוטי ששון. מאז נבחר לראשונה, ב־1993, ממלא ששון את התפקיד הבכיר ביותר בעירייה כבר ארבע קדנציות ברציפות, ועוד ידו נטויה. מצד חבר השופטים, זכה מי שלעתים קרובות מכונה "ראש העירייה הנשוי לעירו", להערכה גורפת ולמלוא הניקוד ברוב הקטגוריות שנבדקו.

בנימוקיהם הסבירו השופטים שששון הוא ראש עירייה שהצליח לעשות בעירו מהפך. אחד המהלכים המשמעותיים בדרך למהפך הזה נעוץ במיתוג. העיר – שעכשיו כבר קשה לזכור שעד לא מזמן תדמיתה היתה שלילית – מוכרת כיום כעיר הילדים והעיצוב, הודות למוזיאון הילדים ולמוזיאון העיצוב שהוקמו בשטחה בשנים האחרונות. שני מיזמים אלה הצליחו למשוך את תשומת ליבו של העולם הגדול עד כדי כך שב־2010 דירג המגזין הבריטי מונוקל את ששון במקום השני מבין עשרת ראשי העיריות המובילים בעולם.

לטענת חבר השופטים, מדובר באחד ממהלכי מיתוג העיר החדשניים והמוצלחים ביותר שנעשו אי פעם בישראל. מעיר אפרורית במקרה הטוב, הפכה חולון לעיר המזוהה עם תרבות, פנאי, משפחתיות ושמחת חיים וכפועל יוצא – לעיר שערך הנדל"ן בה עולה בכל רגע ורגע. "חולון היא עיר צומחת, יוזמת, יציבה כלכלית, אשר מושכת אליה עוד ועוד אוכלוסייה", גורסים השופטים. "כל ענייני הילדים והנוער זוכים בעיר לטיפול יפה ורמת החינוך גבוהה וממשיכה להשתפר".

צילום: רוני פרל

תפקודו של ששון כראש עירייה בלט גם בקטגוריית ניהול העיר, הודות לחלוקת עבודה מוצלחת בעירייה ומינוי מצוין של מנכ"לית העירייה חנה הרצמן. בין השאר, יכולת הניהול שלו צוינה לטובה על ידי חבר השופטים על רקע העובדה שהוא מנהיג עיר הממוקמת בדרום הפחות אמיד של מטרופולין תל אביב, בניגוד לערי השרון האמידות.
כמו כן, ציינו השופטים את העובדה שששון – שנחשב ל"לא מקושר" ואף בוטה בלשונו, אשר מעיד על עצמו כאחרון המוהיקנים הרץ לבחירות המקומיות מטעם מפלגת העבודה – אינו משנה את צבעו הפוליטי בהתאם לאינטרסים אישיים ואינו מלחך פנכה. "ששון הוכיח שאפשר לבוא מלמטה ולהפוך למנהיג עם חזון ויכולת ביצוע מרשימה", ציינו השופטים. "על אף הביקורת מבית, חולון היא כיום עיר עם אוכלוסייה חזקה ואיכות חיים טובה".

לשיפור: עם עובדות אי אפשר להתווכח: ראש עירייה שמצליח להיבחר ארבע פעמים ברציפות מעיד ללא ספק על כך שהתושבים מרוצים. מצד שני, ששון סופג בקביעות קיתונות של ביקורת מבית על כך שהוא משקיע את עיקר כספי העיר בפרויקטים ראוותניים, על חשבון שיקום שכונות נחשלות יותר בעיר המתפתחת, ואם ייבחר שוב יצטרך לתת מענה גם בזירה זו.

גיל: 66 › מכהן בתפקיד: החל ב-1993, מטעם העבודה › ייזכר בזכות: מיתוגה של חולון כעיר הילדים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן