Forbes Israel Logo

מותגי העל הביאו “משמעות לחיים” בפרסומות של הסופרבול האחרון

בלילה שבין יום ראשון לשני השבוע, התחרש אחד מאירוע הספורט הנוצצים ביותר בספורט האמריקאי – משחק הסופרבול, שהוא גמר ליגת ה-NFL, שהפגיש השנה בין קבוצות ניו אינגלנד פטריוס ולוס אנג'לס ראמס.

כבכל סופרבול, במחצית המשחק התפנו מסכי הטלוויזיה והמסך הגדול שבאצטדיון ל"חלק האומנותי" של הערב שהפך כבר מזמן לקאלט במונחי פרסום בספורט – סדרת הפרסומות של המותגים הכי גדולים בעולם.

גמר הסופרבול שנערך באטלנטה. ערך מוסך לחיים | צילום: Shutterstock

השנה, הפרסומות הציגו מגוון נושאים שכוונו תחת מטרת העל של "לתת מטרה לחיים", מהעצמה נשית, דרך איכות הסביבה ועד שינוי בטון ובשיח הציבורי לכזה שהוא פחות מאתגר ופוליטי, אלא מעצים ומאחד. הנה רשימה של כמה מהפרסומות שהוצגו במהלך המשחק:

קוקה קולה

קוקה קולה הציגה פרסומת שנוגדת את המסורת שהתוותה בפרסומות שלה של "ריענון העולם בעזרת תודה, גוף רענן ורוח צעירה, ועידוד רגעים מעוררי השראה של אופטימיות ואושר". במקום זה בחרה החברה להציג בפרסומת מגוון רחב של דמויות אנימציה שמאוחדות רק בזכות אהבתן לקוקה קולה, כאשר הנושא המרכזי בסרטון היה: "שונות זה נהדר – ביחד זה נהדר גם".

באדוויזר

גם מותג הבירה האמריקאי פרסם בסופבול האחרון. בין כל המשאבים שהם משקיעים בדרך כלל על דמויות מעולם הבידור כמו הפרסומת שעשו עם שחקני "משחקי הכס", הפעם דווקא לקחו את ההזדמנות של "הכנסה מטרה לחיים" והזכירו לכל את ההתחייבות שלהם לשימוש ב-100% אנגריה ממקורות מים נקיים, ביחד עם שימוש טחנות רוח.

הפעם המרכז הופנה לבוב דילן ולשירו האלמותי "Blowin' in the Wind", שלדעתי עשה עבודה טובה יותר ממה שעשו בשנה שעברה כשהציגו את הנכונות של העובדים שלהם להשיג מים תוך כדי אסונות טבע. עם זאת, מהפרסומת עולה השאלה: למה לא לקחת את 5 מיליון הדולר שהשקעתם בפרסום בסופרבול ופשוט להשקיע אותם ביוזמות אמיתיות של מים נקיים יותר?

טויוטה

טויוטה חגגה את ציון הדרך המשמעותי בחייה והמסע המרתק של אנטוני "טוני" האריס, האישה הראשונה שמשחקת בתפקיד "לא-בועטת" באחד מהקולג'ים האמריקאים, והאישה הראשונה והיחידה בינתיים שהוצעה לה מלגת קיום מלאה בתור שחקנית הגנה לא מקצוענית. בעזרת ההשוואה לדגם הרכב Rav4 Hybrid שמציעה החברה, הראו את האומץ והמצוינות של האריס בצורה משכנעת.

באמבל

אפליקציית ההיכרויות הביאה את המטרה שלה לחיים בצורה בולטת, כאשר הציגה את ההעצמה הנשית בסרטון בכיכובה של הטניסאית סרינה וויליאמס. בסרטון התייחסו למסע שלה בדרך להפיכתה לסופרסטארית, בצירוף הכיתוב: "העולם אומר לך לחכות, זמן ההמתנה אדיב ודברים טובים יגיעו בסופו. אבל אם חיכיתי כדי שיזמינו אותי פנימה, לעולם לא הייתי עומדת בחוץ".

הסרטון חוגג את האהבה והחיים שלה עם אלכסיס אוהניאן, כאשר לבסוף מגיע ציטוט מעודד: "יותר חשוב מהכל, אל תחכו שיתנו לכם כוח בגלל שזה מה שהם לא אומרים לכם: הכוח כבר בתוככם".

מייקרוסופט

עבורי, הזוכה הבלתי מעורער של פרסומות הסופרבול בתחרות "הבאת המטרה לחיים" היא מייקרוסופט, שעשתה עבודה פנומנלית שמראה איך החברה הביאה את המטרה שלה (שהיא "לעודד כל אחד וכל ארגון בעולם להשיג עוד") ליותר מאשר רק פרסומת.

הסרטון הציג את ה-X-box Adaptive Controller שמאפשר לילדים בעלי מוגבלויות לשחק בדרך המתאימה להם – זה היה ביצוע מרגש ומרים בעיקר לאור העובדה שהחברה מציגה את הדברים עם מוצר ממשי שהוא עדות לכך שהיא עומדת מאחורי ההבטחות שלה.

אני מברך את מייקרוסופט גם בשל כך שייצרה מוצר כך שיתאים למגוון רחב של מוגבלויות, כולל צורה אחת עם מערכת השמעה שנוצרה עבור עיוורים. כל זה כחלק מאסטרטגייה שיווקית של החברה של הכלת האחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.