Forbes Israel Logo

מותה של אגדה: המוזיקאי דיוויד בואי הלך לעולמו בגיל 69

הלם בתעשיית המוזיקה העולמית: המוזיקאי הבריטי האגדי דיוויד בואי הלך הבוקר (שני) לעולמו והוא בן 69. לפני שלושה ימים חגג בואי את יום הולדתו ה-69 והוציא אלבום חדש, "כוכב שחור". ב-18 החודשים האחרונים נאבק בואי באומץ במחלת הסרטן, מאבק שנגמר הבוקר באופן טרגי. ההודעה על מותו פורסמה באתר הרשמי של בואי. בהצהרה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו נכתב: "דיוויד בואי מת היום בשלווה, כשהוא מוקף בבני משפחתו, לאחר מאבק אמיץ של 18 חודשים במחלת הסרטן. בעוד רבים מכם חשים באובדן, אנו מבקשים לכבד את פרטיות המשפחה במהלך תקופת האבל".

מותו של בואי מגיע כאמור בעיתוי מצמרר: שלושה ימים בלבד לאחר שהוציא את אלבומו האחרון, "בלק סטאר", אלבום האולפן ה-25 של האיש שהמציא את עצמו, ואת הרוקנרול, כל כך הרבה פעמים מחדש. מאז האלבום הראשון שהוציא ב-1968 שנקרא פשוט "דיוויד בואי", התגלה הקול הייחודי שלו באלבומים נוספים שהפכו לקלאסיקה על זמנית ונצחית כמו "Space Oddity" מ-1969, "The Man Who Sold the World" מ-1970, "Let's Dance" מ-1983, "Never Let Me Down" מ-1987, ו"Reality" מ-2003.

רק לפני שלושה ימים חגג את יום הולדתו ה-69. דיוויד בואי | צילום: יוטיוב

הקריירה של בואי, מוזיקאי, זמר, שחקן ומפיק מוזיקלי נפרשת על פני כחמישה עשורים, וזכתה להוקרה בזכות שילוב תחומי אמנות שונים ביצירתו, חלוציותו בסגנונות מוזיקליים רבים ושילוב אלמנטים חזותיים פורצי דרך בהופעותיו. אי-נאמנותו לז'אנר מוזיקלי אחד, השינויים הקונספטואלים שעבר ובעיקר הדרך שבהּ גילם אישיויות שונות, העניקו לו בתקשורת את הכינוי "הזיקית של הרוקנ'רול".

דייוויד בואי נולד כדייוויד רוברט ג'ונס בבריקסטון שבלונדון, את ההקלטה הראשונה שלו ביצע בשנת 1964, בהיותו בן 17, עם השיר "לייזה ג'יין", שיצא כסינגל. בשנת 1967 הוציא בואי את אלבומו הראשון, אשר נקרא בפשטות David Bowie.

בשנת 1972 התרחשה הפריצה הגדולה של בואי ככוכב רוק, בצאת אלבום הקונספט שנחשב לאלבום החשוב ביותר שיצר ולאחד החשובים בהיסטורית המוזיקה: "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars". האלבום מספר את סיפורו של חוצן אדרוגני בשם זיגי סטארדסט, כוכב רוק אולטימטיבי המגיע לכדור הארץ בתקופה בה הסתבר כי זה יחרב תוך חמש שנים.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.