Forbes Israel Logo

מחקר חדש: חשבתם שחלב דל שומן עוזר לרזות? תחשבו שוב

חייב חלב? ובכן, על פי הגיליון האחרון של כתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי, ייתכן שלא ממש. "חלב דל שומן עשיר בסוכר ועשוי לתרום למגיפת ההשמנה", טוען דייויד לודוויג, פרופסור לרפואת ילדים מאוניברסיטת הארוורד.

כוס חלב 2% אחת מכילה 12.3 גרם סוכר, כמעט כמו עוגיית שוקולד. זאת בעוד שההמלצות עומדות על 12 גרם (3 כפיות) ליום. מנה אחת של חלב ביום מהווה, עם כך, חריגה מהרמה המומלצת עבור ילדים; שתי כוסות ביום מכילות יותר מ-5 כפיות סוכר, ושלוש כוסות ביום מכילות 9-8 כפיות. כוס חלב דל שומן מכילה 122 קלוריות. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל 3 כוסות מהוות כבר 366 קלוריות.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

למעשה, אומר לודוויג, בני האדם התפתחו ללא צריכת חלב, וצריכת חלב באופן כללי מיותרת מבחינה תזונתית, כשתזונה בריאה יכולה לספק כמות נאותה של סידן דרך קטניות, אגוזים, ירקות, עלים ירוקים, וסוגים מסוימים של דגים (כמובן שאם תשאלו כל הורה, אזי לגרום לילד לאכול ירקות, אגוזים ודגים זה כבר סיפור אחר).

צילום: IngImages ASAP

הנחיות מתוקנות שהוציאו לאחרונה משרד החקלאות האמריקאי והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP), אשר קראו לצריכת שלוש כוסות חלב דלת שומן ביום – צריכות להישקל מחדש, אומר לודוויג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן