Forbes Israel Logo

מחקר: תרופות מבוססות מריחואנה רפואית יעילות יותר לטיפול בכאבי ראש ומיגרונות

עוד ניצחון למריחואנה רפואית: מחקר חדש שנערך באקדמיה לנוירולוגיה באמסטרדם, מגלה כי החומרים הפעילים בצמח יעילים יותר בהפחתת מיגרנות מאשר התרופות הקיימות בשוק כיום, ויש להם פחות תופעות לוואי. המחקר כלל 127 משתתפים הסובלים ממיגרנות כרוניות, וכאבי ראש חמורים.

התרופה מבוססת מריחואנה שהחוקרים נתנו למשתתפים, היא שילוב של שני החומרים הפעילים הנמצאים בצמח: THC, החומר הגורם לתחושת ה"היי" ו-CBD, אשר אינו עושה זאת, ומחקרים מראים כי יש לו נטייה להרגיע התקפים אפילפטיים אצל אנשים הסובלים מאפליפסיה.

במה תבחרו? | צילום: Fotolia

את המחקר ערכו בשתי תקופות, בתקופה הראשונה קיבלו המשתתפטים שסובלים ממיגרנות וכאבי ראש כרוניים מינונים שונים של התרופה מבוססת THC-CBD. התוצאות הראו כי המשתתפים שקיבלו 200 מיליגרם ביום למשך שלושה חודשים, סבלו כ-55% פחות ממיגרנות וכאבי ראש.

בתקופה השניה של המחקר, המשתתפים קיבלו את התרופה מבוססת מריחואנה, או 25 מיליגרם של התרופות הניתנות כיום לסובלים ממיגרנות. התוצאות הראו שהמשתתפים שקיבלו את התרופה מבוססת הצמח, סבלו ב-43% פחות מהתקפי מיגרנות וכאבי ראש.

משתתפי המחקר דיווחו גם על תופעות לוואי מופחתות בהשוואה לטיפול התרופתי הניתן כיום. אנשים הקיבלו את התרופה המכילה THC-CBD סבלו הרבה פחות מכאבי בטן ושרירים כתוצאה משימוש בתרופה, אך אכן דיווחו על תחושת עייפות וקושי להתרכז.

המחקר מצטרף למחקרים נוספים שגילו כי תרופות מבוססות מריחואנה הרבה יותר יעילות משאר משככי כאבים הנמכרים כיום. מספר ניסויים קליניים מתנהלים כעת על מנת לקבוע האם תרופות המגיעות מתרכובות כאלו עשויות להחליף אופיואידים כמשככי כאבים, ובכך להפחית את נטל ההתמכרות לאופיואידים. אמנם עד שזה יקרה יש עוד דרך ארוכה, אבל המחקר בנושא נע בהתמדה אל עבר עתיד בו כנראה שמשככי הכאבים שלנו יהיו מבוססי צמחים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.