Forbes Israel Logo

מיוחד לחג: יינות לבנים ורוזה לארוחת שבועות חגיגית

אין כמו כוס יין לבן ביום שטוף שמש. בעוד שלפינו גרי ולסובניון בלאן תמיד יש מקום - הנה כמה יינות נהדרים נוספים לאוסף הביתי לקראת שבועות והקיץ שבפתח

יקב רקנאטי משיק לקראת החג שני יינות לבנים: שרדונה גליל עליון 2020 המשלב בין טרואר ייחודי לבין גדיול מוקפד שיוצרים יחד יין ייחודי עם טעמים פירותיים. ענבי השרדונה נקלטים ביקב בשעות הבוקר, ולאחר סחיטה עדינה והצללה, הותסס התירוש בטמפרטורה נמוכה תוך שימת דגש על שימור ארומות הפרי ורעננותו. בתום תקופת התיישנות של 6 חודשים, נרקח הבלנד הסופי.

יין נוסף שמשיקים ביקב הוא סוביניון בלאן גליל עליון 2020, גם כאן נעשה שילוב ייחודי בין הטרואר לגידול, כזה שחושף את עשבוניותו והדריותו של זן הסוביניון בלאן ומעניק לו ארומה של אשכולית לבנה ופרחי בר. הודות ליישון מבוקר על משקעיו במיכלי נירוסטה, נחשפים רבדים נוספים של עידון ומורכבות, המשתלבים עם פריכות היין ורעננותו.

מחיר: 59 שקל
להשיג: בחנויות היין הנבחרות

יקב רקנאטי. שרדונה גליל עליון. צילום: בועז לביא
יקב רקנאטי. שרדונה גליל עליון. צילום: בועז לביא

יקב רמת הגולן יוצא לקראת החג עם יין לבן ויין רוזה, שניהם מבציר חדש (2020). ירדן פינו גרי 2020, יין לבן שמיוצר כולו מענבי פינו גרי הגדלים בשני כרמים הממוקמים בצפון רמת הגולן. הפינו גרי (פינו גריג'יו באזורי הגידול בצרפת ואיטליה) בעל ניחוחות מענגים של תפוחים, פיג'ויה, מלון ודומדמניות, ומאפיינים ארומטיים של מינרלים, ג'ינג'ר מיובש ופרחים. זהו יין בעל גוף בינוני וחמיצות טובה, מלא טעם ומרענן.

יירן הרוזה, ירדן 2020, מיוצר כולו מזן ענבי טינטה קאו הגדל בכרם גשור בדרום הגולן. הבציר הידני וסחיטת הענבים באשכולות שלמים מעניקים ליין גוון ורוד עדין וארומות רעננות של פרי: תות שדה ושמנת, לצד דובדבן חמוץ, פרחים, אניס, מינרליות ורמז למקל וניל. זהו יין יבש, בעל גוף בינוני, רענן ומלא טעם.

מחיר: 75 שקל (לבן), 95 שקל (רוזה)
להשיג: בחנויות היין, במרכז המבקרים של היקב ובמסעדות נבחרות

ירדן פינו גרי 2020 של יקב רמת הגולן. צילום: יח"צ
ירדן פינו גרי 2020 של יקב רמת הגולן. צילום: חגית גורן
הרמוניה עם הטבע

אל סדרת גליל המתחדשת (יקב הרי גליל) שהושקה לאחרונה בהשראת השפעת הסביבה, החי והצומח על הכרמים במטרה ללמוד על הטרואר המקומי לעומק ולייצר יין איכותי וטוב יותר גם לדורות הבאים, מצטרף לקראת שבועות גליל אלון לבן 2020. הבלנד משלב בין ענבי ויונייה (75%), סוביניון בלאן (18%) ושרדונה (7%). 40% מהיין תסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך שלושה חודשים והוא בעל ארומה עשירה של אגס בשל ופאי תפוחים לצד ניחוחות רעננים של מנטה ופריחת הדרים.

מחיר: 65 שקל
להשיג: בחנויות יין מתמחות

גליל אלון לבן 2020 של יקב הרי גליל. צילום: יח"צ
גליל אלון לבן 2020 של יקב הרי גליל. צילום: סטודיו דאדלוס

יקב ברטאני, שנוסד בשנת 1857 בקווינטו די ולפנטנה, צפונית לעיר ורונה, משיק בישראל את ברטאני סואבה וינטאז' 2018, יין לבן יבש העשוי מ-100% ענבי גרגאנגה הגדלים בגבעות סואבה. בניגוד ליינות סואבה מודרניים, לוינטאז' 2018 צבע חזק יותר, ארומות של אפרסק ואגס בשלים, מנטה ופרחי סמבוק ובעל חומציות נעימה והוא בעל טעמי אפרסק ומישמש עדינים.

מחיר: 89 שקל
להשיג: ברשת יין בעיר

ברטאני סואבה וינטאז' 2018. צילום: יח"צ
ברטאני סואבה וינטאז' 2018. צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.