Forbes Israel Logo

מייד אין טוקיו: הכירו את האנשים העשירים ביפן

זו הייתה שנה טובה עבור העשירים ביפן. שוק המניות עלה ב-7% ב-12 החודשים האחרונים, הין התחזק ב-6% מול הדולר והמדינה ציינה מספר שיא של תיירים זרים. כתוצאה מכך, ל-80% מרשימת 50 העשירים של יפן יש הון גדול יותר מאשר לפני שנה. חלק מהרווחים הגדולים ביותר היו בתחומי תוכנה, ייצור, קמעונאות וקוסמטיקה, מה שהוביל את 50 האנשים העשירים של יפן להיות בעלי שווי כולל של 186 מיליארד דולר, לעומת 152 מיליארד דולר בשנה שעברה.

לרשימת העשירים ביפן 2018

מסאיושי סון מחזיק במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות. טלקום ותאגיד softbank של סון עשו כותרות במהלך חודש ינואר כאשר התבצעה רכישת נתח משמעותי שלUber . בסוף חודש מרץ, הודיעה הענקית מארה"ב כי היא תמכור את עסקיה בדרום מזרח אסיה ליריבתה Grab, שאחד ממשקיעיה הוא סופטבנק. הונו של סון עלה במיליארד וחצי דולר וכעת הונו עומד על 21.9 מיליארד דולר.

סון. הכי עשיר בפעם השנייה ברציפות | צילום מסך מיוטיוב

העלייה הגדולה ביותר הייתה של איש העסקים טאקמיטסו טקיזאקי, שהונו עלה ב-5.1 מיליארד דולר ועומד כעת על 17.6 מיליארד דולר. חברת החיישנים שלו,Keyence , נהנתה מצמיחת מכירות חזקה הן ביפן והן בארה"ב.

עוד אחד מבין מובילי הרשימה הוא שיגנובו נגמורי, שהונו עומד על 5.5 מיליארד דולר, יותר מ-2 מיליארד דולר לפני שנה. האחרון הוא איש עסקים שבבעלותו חברת Nidec, המייצרת מנועים וציוד בקרה עבור מכשירי חשמל ביתיים ללקוחות תעשייתיים, ופועלת בארה"ב, מקסיקו, סין ובריטניה. בסוף השנה שעברה חתמה נידק חוזה עם קבוצת PSA, חברת האם של פיג'ו הצרפתית, לבניית מנועים חשמליים.

מתברר כי לא רק טכנולוגיה ורכב הם תחומים משתלמים, עסק הקוסמטיקה "פולה אורביס" של סאטושי סוזוקי, יש כ-46 אלף נקודות מכירה ברחבי יפן, בהן נמכרים קרמי העור של החברה וטיפולי אנטי אייג'ינג. המכירות עלו ב-12% והביאו הכנסות בסך 2.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

לרשימת העשירים ביפן 2018

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.