Forbes Israel Logo

מיליארד הורדות ל-iTunes U: פריצת דרך במערכת החינוך?

אפל הודיעה אתמול כי שירות U-iTunes הגיע למיליארד הורדות. קטלוג ההרצאות החינמי המרשים של החברה הוכרז לראשונה ב-30 במאי 2007 ונוצר על מנת לאפשר לסטודנטים גישה לתוכן חינוכי באמצעות סרטונים וקבצי אודיו. יותר מ-60% מהמשתמשים בו הם סטודנטים מחוץ לארה"ב יוצאים מחוץ לארה"ב.

שירות iTunes U זמין ב-30 מדינות וכולל הרצאות מכ-1,200 אוניברסיטאות ומכללות, כמו גם 1,200 בתי ספר. הפופולריות הרבה שצבר באה בין היתר לידי ביטוי במכירות הולכות וגוברות של אייפדים למוסדות חינוך. יש שמשתמשים בו בנסיעות ארוכות וסבורים כי הרצאה טובה בהיסטוריה טובה מכל ספר אלקטרוני.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

iTunes U הופכת בשקט בשקט לטכנולוגיה מהפכנית. היא חסרה את הברק של ה-iPhone החדש ולא מבטיחה של הכנסות של מיליארדים, אבל היא יכולה לעצב מחדש של הדרך בה אנו חושבים על חינוך. מי שתחילה שילם כסף רב עבור שהייה בכיתה, יכול לעשות זאת היום בחינם, ואולי אף להקדיש לשיעור יותר תשומת לב. כנ"ל לגבי כל אחד אחר שאולי ירצה לקחת קורס מסוים. זוהי פריצת דרך מהסוג הטוב ביותר: לא רק שזה הופך את מגדל השן לזמין עבור אוכלוסיה בקנה מידה גדול, הוא מעודד אנשים ללמוד בכל פעם קצת במשך כל חייהם.


מבחינה פיננסית, תוכנות כמו זו יכולות לעזור לאפל לשמור על תוכן חיוני בחיים. הטאבלטים רק ילכו ויהפכו נפוצים יותר במסגרות חינוכיות, וספרייה מהסוג שאפל מקימה הופכת את האייפד לבחירה ההגיונית.

"בזכות U-iTunes, הייתי מסוגל להסביר לתלמידים ועמיתי מחקר בסין על הקשרים שבין עומס יתר כרוני במידע ומתח; לדון בפרסומי מחקר ובתוכניות לימודים עם סטודנטים באירופה; ולהחליף מידע על השפעת העיצוב של שכונה קהילתית על רמת הפעילות הגופנית והשמנת יתר עם תלמידים באוסטרליה", מסכם הפרופסור דן סטוקולס מאוניברסיטת קליפורניה איירווין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן