Forbes Israel Logo

מיליארד סינים: סין הפכה למדינה שבה חיים הכי הרבה מיליארדרים

בפעם הראשונה בהיסטוריה, אסיה הפכה להיות המקום עם המספר הגבוה ביותר של מיליארדרים בעולם. סין מובילה את הקבוצה, ואף עוקפת את מספר המיליארדים בארה"ב, כך דיווחה הנהלת UBS. שני מיליארדרים נולדים בסין מדי שבוע, כאשר כמעט כל המתחרים החדשים נעשים מיליארדרים בזכות עצמם, ולא מתוך ירושה משפחתית רב דורית.

אבל מה שעושה את המיליארדים הסינים בולטים ביותר, הוא הנתיב המדהים בו הם הולכים. בעוד שמיליארדים ברחבי העולם מזדקנים, ממוצע הגילאים של הסינים המיליארדרים הוא 55, שש שנים צעירים לעומת עמיתיהם בארה"ב, ושבע שנים לפני האירופאים.

הגיל הממוצע של המיליארדרים בסין: 55 | צילום: shutterstock

אחת הדרכים שבהן הסינים צוברים את עושרם היא דרך שוק המניות. בניגוד למערב, שבו הזמן הממוצע עבור חברות הסטארט-אפ לצאת להנפקה הוא יותר מ-10 שנים, היזמים באסיה מעדיפים לרשום את החברות שלהם הרבה קודם לכן באמצעות הנפקות ציבוריות ראשונות.

מרבית הסטארט-אפים בארה"ב, במיוחד בתחום הטכנולוגיה, נמנעים מוול סטריט כמו ממגיפה.Uber, Airbnb , Pinterest ו- Dropboxהם חדי קרן בולטים עם הערכות הרבה מעל 10 מיליארד דולר, וזאת מכיוון שהם גדלים בקצב איטי ויציב. לעומת זאת, המייסדים הסינים רוצים, באומץ רב, לקחת את החברות שלהם קדימה ולא חוששים מרכבת ההרים שעשויה לקרות להם.

ב-2016, 63% מהחברות של 568 המיליארדים באסיה הפכו ציבוריות, לעומת 37% בלבד מ-421 החברות בארה"ב ו-40% מ-256 החברות באירופה. היום, כ-600 חברות סיניות מתמודדות לקבלת אישור להנפקה ראשונה לציבור.

מלבד הטייקונים, מחירי הנדל"ן בסין והוצאות התשתיות סייעו גם הם להניע את העושר של אותם נובו ריש. השווי הנקי הקולקטיבי של שבעת המפתחים המובילים במדינה הוסיף 44 מיליארד דולר להון שלהם מאז תחילת השנה. למרות מאמצי הממשלה לקרר את שוק הנדל"ן הלוהט עם מגבלות שונות של הלוואות וקניות, המחירים בערים המובילות, כמו שנגחאי וצ'אנגן, עלו ביותר מ-60% ברבעון הראשון.

ככל שהעושר ממשיך לצבור תאוצה, המיליארדים האסיאתיים מנסים לגבש זהויות חדשות באמצעות מורשת תרבותית. הם מתחילים לעסוק יותר באמנויות ובספורט. מיליארדים אמריקאים עדיין נחשבים לאספנים האמנותיים המובילים בעולם, אך הסינים הפכו פעילים יותר, כאשר מספר המוזיאונים הפרטיים באסיה גדל בעשור האחרון.

בעולם הספורט, מיליארדרים אסיאתיים כבר החלו להדביק את הפער, והם אחראים ליותר ממחצית הרכישות בעסקאות הספורט העולמי בשנתיים האחרונות. אוהד כדורגל נלהב בעצמו, הנשיא הסיני שי, עודד רכישת קבוצות ובניית אצטדיונים. שי הפך את הנושא להיות בראש סדר העדיפויות של המדינה, במטרה להפוך אותה ל"תחנת כוח כדורגל עולמית" עד 2050. לאחר ההצהרה הזו, אותה אמר בסוף 2014, מיליארדים הושקעו בעסקות הקשורות לספורט.

דבר אחד שיש לשים לב אליו בנוגע למיליארדים הסינים הוא כי בעוד הם עשויים להתקדם במהירות ובמספרים, הם נופלים מאחור כשזה מגיע לסכומים עצמם. העושר הממוצע שמיליארדר מחזיק עומד על 2.5 מיליארד דולר, שהוא הנמוך ביותר בקרב עמיתיו באסיה.
רבים המיליארדרים שהונם הוא בדיוק מעל מיליארדר דולר, מה שהופך אותם רגישים לתנודות השוק ופגיעים לשינויים פוליטיים וכלכליים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן