Forbes Israel Logo

מכשיר ריגול? סין הודיעה כי האייפון מהווה איום על הביטחון הלאומי

סין מסמנת אויב חדש – האיפון. בסוף השבוע הודיעה התקשורת במדינה כי מכשיר האיפון של אפל הוא לא פחות מ"איום על הביטחון שלאומי". הדבר המרכזי שמפריע לסינים היא היכולת של המכשירים לאתר את מיקומם של המשתמשים ולהציע אינפורמציה מבוססת זמן ומיקום בכל רגע. המידע שנאסף מהמכשירים, יכול לפי הסינים לתת תמונה על ההתנהלות הכלכלית במדינה ואף לחשוף סודות מדינה בפני המודיעין האמריקאי.

באפל הגיבו לאזהרה הסינית ואמרו כי הם דווקא שמחים שהתקשורת הסינית מעודדת את המשתמשים להבין מה אפל עושה בכל הקשור לשמירה על פרטיות ומידע אישי.
זו לא הפעם הראשונה, שסין נוקטת זהירות כלפי מכשירים שעוצבו או יוצרו בארה"ב. גוגל, מיקרוסופט וסיסקו, כולן נמצאות תחת זכוכית המגדלת הסינית. רק לאחרונה אסרה סין את השימוש ב-Windows 8 OS בכל מערכות השלטון במדינה.


אויב לאומי? האייפון | צילום: רויטרס

קשה להעריך האם ההזהרה הסינית תעמוד בפני כוח המשיכה של האייפון ומעניין יהיה לראות מה זה יעשה להקשר של המתחרים. האם האלטרנטיבות של סמסונג ושל חברות אחרות המתבססות על אנדרואיד יתקבלו בחשדנות פחותה? לא פלא שהיצרנית הסינית המקומית שיואמי עושה חייל בתקופה האחרונה.

בשורה התחתונה, התפוצה של המכשירים הסלולריים תלך ותגדל, גם בסין, ואיתה גם היכולת שלהם לאתר מיקום ולאסוף עלינו מידע. האתגר האמיתי העומד בפני היצרנים כעת הוא היכולת להציג מערכות הגנה לשמירה על המידע הזה ועל פרטיות המשתמשים מפני זליגה, וכל השחקניות הגדולות בשוק מבינות את זה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן