Forbes Israel Logo

ממדענית הטילים ועד לשחקנית שכובשת את הוליווד: הנשים החזקות בישראל – הדירוג המלא

ימים בודדים בלבד חלפו מאז פורסמה רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל של מגזין פורבס – וכבר ניתן להצביע על הצלחות נוספות של כמה מהדמויות הבולטות ברשימה: נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, שמככבת יחד עם 4 מנכ"ליות הבנקים, בראש הרשימה, הוכיחה פעם נוספת את מידת ההשפעה שלה על כל אחד ואחת מאיתנו, כשבנק ישראל הכריז ביום ב' האחרון על הורדת הריבית במשק לשפל של כל הזמנים.

לדירוג המלא: הנשים המשפיעות בישראל 2014

לכל העדכונים, הדירוגים והכתבות: עשו לנו לייק בפייסבוק

הצעד שהובילה פלוג נחשב לנועז במיוחד, כאשר לא מעט גורמים במשק טוענים כי לא ישיג בהכרח את התוצאה המבוקשת. הצלחתו (או כישלונו) של המהלך יתבררו רק בעוד מספר חודשים, אך אין ספק כי הוא מיצב את פלוג כגורם מרכזי בהובלת המדיניות הכלכלית הישראלית. פלוג, יש לזכור, נבחרה לתפקידה כברירת מחדל של ראש הממשלה ושר האוצר, אך הצליחה לעמוד מולם, לדבוק בעמדותיה ולהפוך לדמות מפתח בכלכלה הישראלית. 

גם העיתונאית איילה חסון, אשר דורגה במקום ה-33 ברישמה רשמה הישג משמעותי אשר מעיד על כוחה הרב, כשמונתה לתפקיד מנהלת חטיבת החדשות של רשות השידור. חסון היא האישה הראשונה למלא את התפקיד הבכיר, ומינוייה מעלה את כוחה והשפעתה על החברה הישראלית כולה אף יותר.

אך לא רק כלכלניות ועיתונאיות הרכיבו אתה דירוג הנוכחי. לצדן של פלוג וחסון ניתן למצוא רשימה מגוונת במיוחד של נשים אשר משפיעות על החברה הישראלית מדי יום במגוון תחומים: משפטניות, נשות אקדמיה, חוקרות, בכירות עולם הרפואה ונשים מובילות מעולם התרבות והבידור.

גם היא ברשימה. גל גדות – הפנים שלנו בהוליווד | צילום: גורן ליובונציץ

כך למשל, הגיעה הפרופסור רונית סצ'י פניארו אל המקום ה-13 בדירוג. פניארו היא חוקרת מוביל המאוניבריסטת ת"א אשר מנהלת מחקר פורץ דרך בתחום חקר הסרטן, ורבים מצביעים עליה כעל "ראש החץ" אשר מוביל את חקר הסרטן ברחבי העולם. שרת המשפטים ציפי לבני דורגה במקום ה-21, ומיד אחריה ניתן למצוא את עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל ומקימת המכללה החרדית בירושלים.

ד"ר אביטל שריפט הגיעה למקום ה-29, לאחר שהשנה קודמה לתפקיד מנהלת אחד ממפעלי הטילים של התעשייה האווירית. שריפט נחשבת לאחת מבכירות התעשייה הביטחונית בארץ, ואף זכתה בפרס ישראל לביטחון כהוקרה על תרומתה לפיתוח טיל החץ. צמודה לה ניתן למצוא את הזמרת שרית חדד, אשר ממשיכה לככב על הבמות ובשעות הפריים טיים הטלווייוניות.

וזה לא הכל. בדירוג המלא תוכלו למצוא חוקרות מבריקות נוספות (מהן אחת בת 27 בסך הכל), יזמיות כמו עינב אדיב ברר ששברה את שוק החיתולים, מנהלות בכירות במשק, וגם את הפנים הישראליות המוכרות ביותר בהוליווד – השחקנית גל גדות.

הכתבות המלאות והראיונות מופיעים כולם בגיליון המיוחד של פורבס ישראל

לרכישת המגזין חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.