Forbes Israel Logo

ממשיך לטפס: הונו של ביל גייטס שוב חצה את ה-100 מיליארד דולר

השווי הנקי של ביל גייטס חצה את רף ה-100 מיליארד דולר, כאשר מניות מיקרוסופט זינקו לפני הודעת הרווחים של החברה שתערך ב-24 באפריל. הוא נשאר האדם השני בעושרו בעולם. 

גייטס עדיין רחוק ממי שמחזיק בתואר האיש העשיר בעולם, מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ששוויו מוערך בכ-153.2 מיליארד דולר, על פי דירוג פורבס. אבל לא לאורך זמן, נראה שהמרחק הולך להצטמצם ממש בקרוב כשבזוס יאלץ להעביר לגרושתו לעתיד נתח ממניותיו בחברה. הוא ואשתו, מקנזי, נמצאים בתהליך של השלמת הגירושים שלהם. בני הזוג הודיעו בתחילת אפריל כי היא תקבל רבע מאמזון, המוערכת כיום ביותר מ-35 מיליארד דולר.

גייטס. ברח משיעורים בבית הספר כדי להקים את מיקרוסופט | צילום: shutterstock

גייטס עשה את הונו באמצעות מיקרוסופט, חברת המחשבים שהוא ייסד ב-1975 עם פול אלן. (אלן נפטר באוקטובר 2018). כעת הוא מחזיק בהון מגוון; פחות מ-12.5% מהשווי הנקי שלו מגיע ממניות מיקרוסופט. רוב נכסיו מוחזקים בחברת ההשקעות שלו, Cascade, כולל נתח בברקשייר האת'ווי, הקונגלומרט שהקים ידידו של גייטס, וורן באפט.

עליות שערים במחיר המניה של מיקרוסופט השבוע, בשילוב עם ביצועים סולידיים מהשקעות אחרות של גייטס, הספיקו כדי להעלות את השווי הנקי שלו מעל 100 מיליארד דולר ב-16 באפריל.

ב-2010 גייטס ובאפט שיתפו את קרן הצדקה, יוזמה שפועלת לשכנע אנשים בעלי שווי הון גבוה לתת לפחות מחצית מנכסיהם לצדקה, גם במהלך חייהם או לאחר מותם. עד כה כמעט 200 אנשים חתמו על האמנה של הקרן, כמו אלון מאסק ומייסד Airbnb בריאן צ'סקי.

גייטס כבר העניק למעלה מ-35 מיליארד דולר לצדקה, בעיקר לקרן ביל ומלינדה גייטס – הפילנתרופיה הפרטית הגדולה ביותר בעולם – שבה הוא יושב עם אשתו מלינדה. הקרן מתמקדת בבריאות הציבור והיא אולי הידועה ביותר במאמציה לצד רוטרי הבינלאומי לחסל את נגיף הפוליו.

בחודש אפריל 1999, בשיא בועת הדוט-קום, עלה שוויו הכספי של גייטס, לתקופה קצרה אמנם, וחצה את ה-100 מיליארד דולר, או כ-150 מיליארד דולר כיום, כשהם מותאמים לאינפלציה.

גייטס, יליד סיאטל, היה ילד מאוד בוגר. הוא בילה כל כך הרבה זמן בקריאה שהוריו אסרו עליו להביא ספרים לשולחן האוכל. מאוחר יותר, כשלמד בבית ספר תיכון, לקח זמן מהשיעורים כדי לקודד עם חברו פול אלן בתחנת כוח בצפון בונוויל, וושינגטון.
זמן קצר לאחר מכן, גייטס נשר מהרווארד וחבר לאלן כדי להשיק את מיקרוסופט ממוסך באלבוקרקי, ניו מקסיקו. בסוף שנות ה-80 היתה זו חברת התוכנה הגדולה ביותר בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.