Forbes Israel Logo

ממשיך לטפס: שוויו של מייסד אמזון חצה את ה-151 מיליארד דולר

למשך כמה שעות ביום שני השבוע, שוויו של ג'ף בזוס חצה את ה-151 מיליארד דולר. זה היה שיא חדש, וקצר אמנם, גבוה לא רק עבור בזוס, אלא גם עבור כל המיליארדרים שפורבס עוקב אחריהם במשך שלושה וחצי עשורים. בסופו של דבר, ההון של בזוס אכן שבר שיא – אבל התייצב על קצת מתחת ל-150 מיליארד דולר. 

מניות ענקית המסחר האלקטרוני אמזון טיפסו בחדות בבוקר יום שני, בזמן שהחברה חוגגת את יום הולדתה השנתי, שבמסגרתו מוצעים לחברי אמזון פריים מבצעים מיוחדים לעידוד רכישות נוספות. במסחר של אחר הצהריים, מניות אמזון ירדו מעט, והותירו את בזוס עם שווי נקי של 149.7 מיליארד דולר, לפי פורבס – דירוגים בזמן אמת.

בזוס | צילום: amazon press 

ההון של בזוס זינק ביותר מ-45 מיליארד דולר מאז תחילת 2018, כולל עלייה של כמעט 11 מיליארד דולר בתוך קצת יותר מחודש. מייסד אמזון מחזיק ב-16% ממניות החברה. הוא מכר מניות בשווי של כמה מיליארדי דולרים בשנים האחרונות והצהיר כי הוא משתמש בכסף כדי לממן את חברת הטילים שלו, Blue Origin.

ביל גייטס, האיש השני העשיר ביותר בדירוג פורבס, שווה 56 מיליארד דולר פחות, או 93.6 מיליארד דולר. גייטס תרם יותר מ-35 מיליארד דולר לפילנתרופיה בעשורים האחרונים, בעיקר באמצעות מתנות של מניות מיקרוסופט ובעיקר לקרן ביל ומלינדה גייטס. בנקודה אחת בשנת 1999, שוויו של גייטס הגיע קרוב ל-100 מיליארד דולר – שווי של 151.2 מיליארד דולר כיום, בדולרים מותאמים לאינפלציה, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בזוס הופיע לראשונה ברשימת "פורבס 400 האנשים העשירים ביותר באמריקה" ב-1998, עם שווי נקי של 1.6 מיליארד דולר – שנה לאחר שאמזון הפכה לחברה ציבורית. הוא עקף את ביל גייטס שהיה האיש העשיר ביותר ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס במארס השנה, והוא רק ממשיך לטפס.

מייסד אמזון היה הרבה פחות נדיב בנתינתו הפילנתרופית מאשר ביל גייטס. בינואר השנה העניק בזוס 33 מיליון דולר ל-TheDream.US, ארגון שמממן מלגות לתלמידי תיכון וסטודנטים מהגרים המתגוררים בארה"ב.

בזוס עדיין לא הכריז על תוכניות פילנתרופיות גדולות השנה, אבל הוא אמר שהוא קרוב לעשות זאת. במהלך יוני השנה, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא התביית על שני תחומים שמתאימים לנתינתו הפילנתרופית והוא מתכוון להכריז עליהם לפני סוף הקיץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.