Forbes Israel Logo

ממשיכה לחדש: Spotify מתכננת להשתלט גם על הפודקאסט האהוב עליכם

ענקית שירותי המוסיקה ספוטיפיי מחפשת דרכים חדשות שיסבו הנאה לאוזניים.
החברה השוודית הודיעה היום כי הגיעה להסכם לרכישת חברת Gimlet Media, ביתם של פודקאסטים ידועים כמו Reply All, העוסק בתרבות האינטרנט, StartUp, העוסק בחדשנות, ועוד.

שתי העסקאות הן הקצה המוביל של תוכניותיה של ספוטיפיי להוציא עד 500 מיליון דולר השנה על רכישות עם פוטנציאל להגדיל את זמן ההאזנה של לקוחותיה, להגדיל את ההכנסות ולהפחית את מחזור עזיבת המנויים, המוכר בתעשייה כ"נטישה".

אק. "ההזדמנות הגדולה הבאה בתחום האודיו" | צילום: Spotify

מנכ"ל החברה, דניאל אק כתב פוסט בבלוג שלו המסביר מדוע החליטה החברה לאמץ את תכוניות הפודקאסטים יותר מעשור לאחר לידתה כשירות מוסיקה. "פודקאסטים מייצגים את ההזדמנות הגדולה הבאה בתחום האודיו", הוא אמר.

"יש דרכים אינסופיות לספר סיפורים המשמשים לבידור, לחינוך, לאתגר, לעורר השראה, או לקרב אותנו ולשבור מחסומים תרבותיים", כתב אק בפוסט שפרסם. "הפורמט מתפתח ובעוד שפודקאסטים הם עדיין עסק קטן יחסית היום, אני רואה פוטנציאל צמיחה מדהים בשטח הזה בכלל ועבור ספוטיפיי בפרט".

"בהתבסס על נתוני תעשיית הרדיו, אנו מאמינים כי זוהי הנחה בטוחה שעם הזמן, יותר מ-20% מכלל ההאזנה בספוטיפיי יהיה תוכן שאינו מוסיקה", כתב אק. "זה אומר שהפוטנציאל לגדול הרבה יותר מהר הוא עם תוכניות מקוריות – כדי להבדיל את ספוטיפיי על ידי תוכן שהופך אותה לייחודית, והכל תחת המטרה של להפוך לפלטפורמת האודיו מספר אחת בעולם".

ספוטיפיי. רוצה להגדיל את ההכנסות ולהפחית את הנטישה | צילום: shutterstock

ההשקעה בפודקאסטים מחזקת את עמדתה התחרותית של ספוטיפיי. זה שירות שנותן ל-96 מיליון מנויי הפרימיום סיבה להישאר עם ספוטיפיי במקום לעבור ליריב כמו אפל מיוזיק כדי לשמוע פודקאסט אהוב, אמר ראס קרופניק, השותף המנהל של MusicWatch, חברת מחקר שיווקי המתמקדת בעיקר בתעשיית המוסיקה.

"הדבר הגרוע ביותר שאתה רוצה שיקרה הוא שהלקוחות שלך יבלו כל כך הרבה זמן בהאזנה לפודקאסטים בפלטפורמה של מישהו אחר", אמר קרופניק.

פודקאסטים הם גם מקור גידול מהיר בהכנסות ממודעות. לשכת הפרסום האינטראקטיבי של ארה"ב צופה כי הכנסות הפרסום מפודקאסטים בארה"ב צפויות להגיע ל-659 מיליון דולר עד 2020.

בניגוד למוסיקה, העלויות הכרוכות בפודקאסט – אפילו 1 מיליון דולר ששולמו על ידי ספוטיפיי, על פי הדיווחים, עבור הזכויות לפודקאסט של איימי שומר – קבועות, ללא תלות במספר האנשים שמאזינים, מציין מארק מוליגן מחברת MIDiA Research. יש בכך פוטנציאל לסייע לספוטיפיי לשפר את הרווחים שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.