Forbes Israel Logo

ממש כמו מגדל פיזה: הקולוסיאום ברומא החל לנטות הצידה

עוד צרה פוקדת את הקולוסיאום הרומי העתיק. לאחר שבשנה שעברה התמוטט חלק מהאתר ההיסטורי עקב שטפונות, לאחרונה הודיעו רשויות רומא כי גילו שצידו הדרומי של המבנה נוטה כ-14 ס"מ נמוך יותר מצידו הצפוני. כעת בוחנים ברומא האם יש צורך בשיקום דחוף של האתר. 

מומחים שמו לב לראשונה לנטיית המבנה לפני כשנה. מאז החלו רשויות רומא יחד עם הנהלת האתר להשגיח על השינויים המתרחשים באתר מקרוב, כך דיווחה אתמול רוסלה ריה, מנהלתהקולוסיאום במגזין האיטלקי דה לה סרה. 

האם הקולוסיאום הרומי שוקע? | צילום: רויטרס

החשש ליציבותו של הקולוסיאום התעורר לאחר שבשנת 2001 נסגר מגדל הפיזה האיטלקי למבקרים עקב נטייה מוגברת שלו. המבנה העתיק היה סגור במשך למעלה מעשור ורק אחרי שעבר שיקום אינטנסיבי וקיבל אישורי בטיחות מתאימים נפתח שוב לקהל הרחב. 

בעקבות פרסום נטייתו של הקולוסיאום, פנתה ריה לאוניברסיטת לה ספיאנצה בבקשה לחקור את התופעה שפוקדת את האתרים ההיסטורים במדינה. לטענת פרופסור ג'ורג'יו מונטי, המשתתף בחקירה מטעם האוניברסיטה, הסיבה לנטייתו של הקולוסיאום עלולה להיות סדק בבסיסו של המבנה. השלמת החקירה צפויה לשנה הבאה. לאחר החקירה יצטרכו הרשויות ברומא לקבל החלטה בנוגע לסוג הפעולה שיש לנקוט על מנת לחזק את האתר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן