Forbes Israel Logo

מניית אמזון צנחה והונו של בזוס נחתך ביותר מ-2 מיליארד דולר

סוף השבוע של הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי גרמו לנסיקת מניותיה של אמזון, והונו של ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה, חצה לראשונה את רף ה-100 מיליארד דולר. אך יומיים לאחר מכן, ביום רביעי, הונו ירד ב 2.2 מיליארד דולר לסכום של 98 מיליארד, זאת לאחר שמניית החברה צנחה ביותר מ-2%. מכיוון שבזוס מחזיק בלמעלה מ-16% באמזון כל תנודה בערך מניותיה משפיעה על הונו במיליארדים.

על אף הירידה בערך המניות ובשוויו, בזוס עדיין נמצא בראש רשימת האנשים העשירים בעולם במרווח של 8.6 מיליארד דולר מהבא אחריו ברשימה.

בזוס | צילום: מתוך טוויטר

במקום השני, נמצא ביל גייטס, מייסד מייקרוסופט, עם הון מוערך של 89.4 מיליארד דולר. גייטס הוביל בדרוג העשירים בעולם של פורבס במשך 18 שנים ברציפות ב-23 השנים האחרונות. ב-27 באוקטובר עקף בזוס את גייטס בדירוג בזמן אמת של פורבס, ומאז החזיק מעמד. שלושה חודשים קודם לכן, בזוס עבר לרגע קצר את גייטס, אבל ירד למקום השני לאחר ארבע שעות בלבד.

עלייה של כמעט 60% במניות אמזון במהלך השנה, הוסיפה 33.1 מיליארד דולר להונו של בזוס, והשווי הנקי שלו הוכפל מאז שפורבס פרסם את רשימת המיליארדים של 2016. באותו זמן, השווי הנקי שלו הוערך ב-45.2 מיליארד דולר, מה שהכניס אותו בפעם הראשונה לדרוגים של 10 האנשים העשירים בעולם.

אחרי שסיים את לימודיו באוניברסיטת פרינסטון, עבד בזוס ב-D.E. Shaw (קרן גידור) וב-1994 עזב והחל בהקמת חנות הספרים האינטרנטית ממוסך בסיאטל. את אתר האינטרנט אמזון פרסם ב-1997 ושנה לאחר מכן כבר נכנס לרשימת 400 האנשים העשירים בארה"ב של פורבס, עם הון של 1.6 מיליארד דולר. בשני העשורים שחלפו מאז, אמזון הפכה לחנות האינטרנט המובילה בעולם, מרימה את בזוס לראש רשימת העשירים בזמן אמת של פורבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.