Forbes Israel Logo

כך טכנולוגיות שפותחו עבור תעשיית הקוסמטיקה מסייעות במאבק בקורונה

איך אפליקציה להדמיית איפור מסייעת במדידת חום וכיצד מודדים את המסכה לפני שרוכשים אותה? לחברות הטכנולוגיה נותר רק לערוך התאמות לאפליקציות שפיתחו

כאשר מגפת הקורונה יצרה את הצורך בתוכנת זיהוי פנים שעובדת כשכולם לובשים מסכה, לתאגיד CyberLink היתה כבר דריסת רגל בתחום: אלגוריתם שנועד לפתור אתגר טכני קשה – אפליקציות לאיפור וירטואלי.

"כדי לזכות באמון של חברות כמו אסתי לאודר, LVMH ומותגי יוקרה אחרים, היינו צריכים לוודא שיש לנו אלגוריתם מדויק מאוד שמיקם וקטורים על הפנים, ויכול היה ליצור אינטראקציה עם גוונים שונים", אמר ריצ'רד קארייר, מנהל אזור ארה"ב של CyberLink.

אפליקציית האיפור YouCam של CyberLink הורדה למעלה ממיליון פעמים. הצלחתה הביאה את CyberLink לפתח יישום לזיהוי פנים, FaceMe, שהוביל בחודש האחרון להשקת האפליקציה FaceMe Health, תוכנה שיכולה לזהות אם אדם חובש מסכה, וגם לבצע זיהוי פנים של אנשים בזמן שהם לובשים מסכות.

מנסים מרחוק

CyberLink היא אחת החברות שלוקחות טכנולוגיות שפותחו במטרה למכור שפתון, סומק, צללית ומוצרי קוסמטיקה אחרים ולהחיל אותן על העולם המשתנה בעקבות המגפה.

בנוסף ליישומי בטיחות ותאימות כמו FaceMe Health של CyberLink, חברות משתמשות בכלי מציאות רבודה ובבינה מלאכותית מעבר לדלפק היופי בכדי לענות על הביקוש המורחב לאפשרויות ניסוי וירטואליות מצד צרכנים שהגבירו את הרגלי הרכישה המקוונת שלהם.

חברה אחת, FaceCake Marketing Technologies, שבסיסה בקליפורניה, השיקה לאחרונה אפליקציה המאפשרת ללקוחות מרוחקים לראות כיצד מסכת פנים תיראה עליהם לפני שהם קונים אותה.

מזיהוי פנים ועד אכיפת חובת המסכות

חברת CyberLink, חברת מולטימדיה טייוואנית בת 25 הידועה בכלי עריכת הווידיאו והתמונות שלה, השיקה את תוכנת FaceMe לזיהוי פנים לפני שנה וחצי. זיהוי הפנים הפך לקטגוריה הצומחת ביותר של החברה, אמר קארייר, כש-FaceMe שימשה טרום המגפה לאימות ללא מגע בכניסה לבנייני משרדים ומגורים.

מגפת הקורונה יצרה דרישה בלתי צפויה לתוכנה לניטור השימוש במסכות, ולביצוע בדיקות בריאות, כמו גם תוכנות שיכולות להשתמש בזיהוי פנים לזיהוי עובדים או מבקרים מורשים בזמן שהם לובשים מסכות. ניתן גם לשלב את אפליקציית FaceMe במצלמות תרמיות לבדיקת הטמפרטורות, וכן לבדיקת תאימות המסכות. "כרגע יש לנו המון פניות מחנויות קמעונאיות ומסעדות מכיוון שעסקים אלה נפגעו קשה והם צריכים לפתוח מחדש ולמצוא פתרונות", ציין קארייר.

אפליקציית FaceMe. צילום מסך מתוך CyberLink.com
אפליקציית FaceMe. צילום מסך מתוך CyberLink.com

תוכנת זיהוי הפנים FaceMe בעלת דיוק של 95% בקרב משתמשים שחובשים מסיכות, כך על פי נתוני החברה. לדברי קארייר, היא מסוגלת להשיג את רמת הדיוק הזו בגלל המספר הגדול של הווקטורים שבהם היא משתמשת למיפוי פרצופים. גם כאשר המחצית התחתונה של הפנים מכוסה במסכה, היא יכולה להשתמש בווקטורים סביב גשר האף, העיניים והגבות בכדי לבצע זיהוי, לדבריו.

במקרה של אדם שנכנס לחנות או למסעדה, FaceMe Health לא צריכה לזהות את האדם, אך האפליקציה תעניק לו אור ירוק, או אור אדום, המבוסס על תאימות המסכה והטמפרטורה.

מחסום מבוסס בינה מלאכותית

האפליקציה מותקנת גם בעמדות שיכולות לשמש מחסומי כניסה לחנויות, קניונים או עסקים אחרים. המבקרים ייבדקו בנושא לבישת המסכות וטמפרטורת הגוף, ויענו על שאלות בריאות בנענוע הראש בתנועות "כן" או "לא". העמדה גם תזרים חומר מחטא לידיים ותוודא שהמבקר השתמש בו, אמר קארייר.

הטכנולוגיה יכולה לשמש גם לבדיקת קבוצות אנשים מרובות בכניסת לחנויות. "ניתן לפרוס אותו בחנות גדולה שבה לא בהכרח רוצים שאנשים יתייצבו בכניסה" אמר קארייר. מנהלי חנויות או אנשי אבטחה מקבלים התראה כאשר מישהו נכנס ללא מסכה או עם טמפרטורה גבוהה.

אינטראקציות ללא מגע

קארייר רואה שימושים בטכנולוגיית FaceMe מעבר לזיהוי מסכות וזיהוי עובדים. היא יכולה לאפשר אינטראקציות ללא מגע בין קמעונאים או מסעדות, ולקוחות שבוחרים בתוכניות נאמנות שמזהות אותם עם כניסתם.

"למשל, בית קפה אהוב – עם הטכנולוגיה שלנו מכיר מיד את הלקוח עם כניסתו לבית הקפה, הזמנת המשקה והתשלום מתבצעים באופן אוטומטי", אמר קארייר. "לא רק שזה עוזר במקרה של הקורונה, אלא שזה יוצר חוויית לקוח נעימה יותר", אמר.

הטכנולוגיה יכולה לאפשר ללקוחות הרשומים לשלם על ידי הנהון "כן" למצלמה, או יכולה לתת לעובדים גישה ללא מגע לחדרי אחסון או לאזורים מוגבלים אחרים. "כל אלה אנו מפתחים בהקשר של הקורונה, אך גם לאחריה הטכנולוגיה תייצר מרחב שסביבתו נעימה לכולם, ללקוחות ולעובדים", אמר.

אביזר אופנה חדש

FaceCake פיתחו בעשור האחרון יישומים מבוססי מציאות רבודה ובינה מלאכותית המאפשרים לנסות בגדים, תכשיטים, משקפי ראייה ואיפור גם ברכישה מרחוק.

אפליקציה חדשה שפיתחו משתמשת בסמארטפון או במצלמת הרשת של הלקוח בכדי להראות כיצד תראה מסכה על הפנים שלהם, תוך התחשבות בעקמומיות הפנים ותכונות האף, איך הבד יתאים למידות פנים ולמידות שונות.

https://youtu.be/eK3Dti1Gi4g

"מכיוון שמסכות פנים התפתחו במהירות, הן הפכו כעת לאביזר אופנה מרכזי, עם עיצובים יצירתיים וסגנונות מותאמים אישית", אמרה לינדה סמית', מייסדת ומנכ"לית או FaceCake. "עם זאת, לא ניתן למדוד לפני שקונים את מסכות פנים, ואין החזרות או החלפות", היא אמרה.

פלטפורמת המציאות המוגברת של FaceCake מאפשרת לצרכנים לנסות למעשה מגוון מסכות ומעניקה להם את הביטחון שהם עושים את הבחירה הנכונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.