Forbes Israel Logo

מסע בין ערוצים: חבילות השידור הטובות בישראל

בשנים האחרונות הפך המונח לואו־קוסט לדבר הכי חם כמעט בכל תחום צרכני. זה התחיל בסלולר, כשהמחירים נחתכו כי הציבור היה מוכן ללכת על חברות עם שירות מפוקפק אבל ברבע מחיר. בשדה התעופה אנו רואים אלפי נוסעים שאלמלא המחיר הנמוך שהציעו חברות תעופה, בלי אוכל וסרטים, היו נשארים בבית. ועכשיו, רבותיי, הגיע תור הטלוויזיה הרב־ערוצית. שנים רבות היינו שבויים של הדואופול של הוט ו־YES, שמכר לנו הרבה ערוצים מיותרים ותכנים שעל חלקם אבד הכלח, לצד מעט הפקות מקור שוות.

מהפכת הלואו-קוסט הגדילה הגיעה אל הטלוויזיה | צילום: Fotolia

בשנים האחרונות הטכנולוגיה קפצה כמה מדרגות, והאינטרנט המהיר שהגיע לכל בית נעשה מהיר יותר, ורבים גילו את הפלא – קופסה קטנה בשם סטרימר שמתחברת לטלוויזיה ומסוגלת להביא לנו מהאינטרנט מבחר עצום של תכנים, בעיקר מחו"ל, אבל גם תוכן מקור מקומי. אחרי שכמה מאות אלפים בתי אב קנו את הקופסה וצפו כי טוב, החלה תנועה של נטישה מהחברות הגדולות. מי שציפתה לרגע הזה היתה חברת הסלולר סלקום, שהקימה את "סלקום "TV – חבילת טלוויזיה לואו־קוסט בשיטת OTT, כלומר שידור על בסיס אינטרנט במחיר נמוך. בפחות ממאה שקל לחודש (כשליש ממחיר הדואופול) קיבל המנוי ממיר לצפייה בתכנים שמציעה סלקום ואפילו חיבור ישיר (בתשלום נמוך) לתכנים של נטפליקס האמריקאית.

נטפליקס היתה בעבר ספקית של תוכן באנגלית בלבד והשנה התקינה ממשק בעברית. היא מציעה תוכן מקורי, והפכה בפני עצמה לספק תוכן מבוקש מאוד גם בישראל.
סלקום הצליחה בתוך פחות משנתיים לגייס יותר ממאה אלף מנויים חדשים. היא מציעה מגוון מצומצם של תכנים, כולל שידורי ספורט ותכנים לילדים, אך בתחום הפקות המקור אין לה עדיין סחורה עדכנית.

שחקנית נוספת שבאה מתחום הסלולר, פרטנר, הצטרפה לאחרונה גם היא לענף. פרטנר מתחילה כמו סלקום עם רבבה של מנויים, אבל עם מעט מאוד תוכן בשידור ישיר. גם פרטנר בונה על נטפליקס ואפילו הכניסה אותה לשלט הממיר שלה. אנשיה הבטיחו שבעתיד יציעו יותר תכנים, בעיקר לקהל דובר הרוסית.

מתחרה נוספת בתחום הטלוויזיה הרב־ערוצית היא טריפל סי – ספקית אינטרנט ושירותי מחשוב שונים, שנכנסה לשוק לפני ארבעה חדשים עם מותג שנקרא SMART. גם היא מציעה ממיר המתחבר לאינטרנט ומגוון של תכנים: מספר מועט של ערוצים, לצד תוכני VOD. היא מציעה את המחיר הנמוך (49 שקל לחודש) כדי לצבור לקוחות, אבל אינה משדרת ספורט ־ מכשלה רצינית בישראל.

אמזון בדרך

לאחרונה הבינו הוט ו־YES שעליהן להחזיר מלחמה ויצרו מיזמי לואו־קוסט משלהן: NEXT TV של הוט ו־STING TV של YES. שני המיזמים פונים לקהל שלא כל כך מעוניין בטלוויזיה הגדולה ומוכן להסתפק בטאבלט או אפילו בסלולרי עם מסך גדול. השניים יצאו לדרך, והיקף ההצטרפות אליהם אינו ידוע.

גורם נוסף שמחפש את דרכו לשוק התוכן בארץ היא חברת אמזון, שבדומה לנטפליקס, מחזיקה בערוץ תוכן גדול. יהיה אפשר להתחבר עם סטרימר, אבל יהיה מעניין לראות מי מבין חבילות התוכן ישלבו את הערוץ בין הערוצים שהן מציעות בתשלום.


HOT

עם קרוב ל־800 אלף מנויים, הוט מציעה מגוון גדול של 140 ערוצים ומאגר תוכן ענק ב־VOD. השידור מתבצע על גבי רשת של כבלים הפרוסה בכל הארץ. הצפייה באמצעות ממיר מיוחד באיכות FHD. בחלק מהממירים ניתן לבצע הקלטות של התכנים, אבל אין שידור של התכנים באינטרנט.

החברה מציעה ללקוחות לפי בחירה את הערוצים הבאים:

11 ערוצים לינאריים מקומיים, הכוללים את כאן, קשת, רשת, 10, 20, 24, חינוכית וכו'.
7 ערוצי סרטים שרובם בני שנה ויותר (סרטים חדשים יותר בתשלום).
10 ערוצי ספורט, חלקם בתשלום.
14 ערוצי חדשות מחו"ל בכמה שפות.
13 ערוצי ילדים, חלקם מקוריים ורובם מדובבים לעברית.
10 ערוצי מוזיקה.
30 ערוצים ברוסית.
20 ערוצי שפות שונות, כמו ערבית, איטלקית, גרמנית, רומנית וכו'.
25 ערוצי תוכן ובידור (כולל HBO), תוכני מקור סדרות וסרטים בעברית וסדרות וסרטים מחו"ל, כולם מתורגמים. בקרוב יהיה חיבור גם לנטפליקס.

רק כעשרה מהערוצים הם באיכות שידור HD, ועדיין אין ממירים לטלוויזיות בתקן 4K ואין תכנים מתאימים.


החבילה הזולה ביותר תעלה 169 שקל, ויש עשרות אפשרויות יקרות יותר, הכוללות גם חבילות טריפל (טלוויזיה, חיבור לאינטרנט וטלפון קווי).

היתרון הגדול של הוט על כל המתחרות הוא במאגר התוכניות והסרטים של ה־VOD שלה, המאפשר לצפות בתכנים חדשים וישנים ללא תשלום נוסף, אבל רק דרך הממיר.


YES

עם קרוב ל־600 אלף מנויים, מציעה Yes מגוון גדול של 139 ערוצים. השידור מתבצע באמצעות ממיר המשלב ערוצים הנקלטים בלוויין ושידור באינטרנט. החברה גם מציעה ממירים לשידור תכנים באיכות 4K.

ברשימת הערוצים אפשר למצוא:

11 ערוצים לינאריים מקומיים, הכוללים את כאן, רשת, קשת, 10, 20, חינוכית וכו'.
8 ערוצי סרטים, כשאחד מיועד לסרטים ישראליים בלבד.
16 ערוצי סדרות זרות עם תרגום.
19 ערוצי סגנון חיים וטבע עם תרגום.
14 ערוצי ספורט, חלקם בתשלום.
9 ערוצי מוזיקה.
13 ערוצי ילדים.
12 ערוצי חדשות מחו"ל.
21 ערוצים בשפות שונות.
23 ערוצים ברוסית.


גם ל־YES מאגר גדול של תכנים, מקצתם מקוריים, ויותר מ־600 פרקים של סדרות, שחלקן בלעדיות. החברה מאפשרת למנויים לצפות בתכנים באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון.


סלקום tv

עם 57 ערוצים, עם יותר מ־130 אלף מנויים, מציעה החברה 57 ערוצים מקומיים וזרים וגם שירות VOD שכולל סרטים, סדרות ערוצי ספורט וילדים.

חלוקת הערוצים:

9 ערוצים לינאריים מקומיים, כולל כאן, רשת, קשת, 10, 20, חינוכית 24 וערוץ סדרות ישראליות.
11 ערוצי ספורט, חלקם בתשלום.
11 ערוצי חדשות זרות, ערוצי פנאי, סרטים וסדרות (חלקם מרשת HBO).
4 ערוצי ילדים.
22 ערוצים ברוסית.


ב־VOD אפשר לצפות בכמה אלפי פרקים של סדרות ישנות, כאלף סרטים עם תרגום וכמה אלפי סרטים וסדרות לילדים, שחלקם מדובבים. גם לצופים בתוכניות ברוסית יש מבחר גדול של תכנים וסרטים. שירות חינמי נוסף שמוצע הוא אפשרות צפייה בתכנים ללא פרסומת.

הצפייה נעשית באיכות של 4K באמצעות ממיר של סלקום או סטרימר של אפל TV, סטרימר אנדרואיד או באופן ישיר, אם רכשתם טלוויזיה חכמה. באמצעות האפליקציה אפשר לצפות בתכנים של סלקום TV גם בסמארטפון וגם בטאבלט (עד חמישה מכשירים). מחיר החבילה כולל הממיר הוא 99 שקל לחודש ועם חיבור לנטפליקס – 129 שקל.


Partner tv

לאחר תקופה ארוכה של הכנות יצאה הטלוויזיה של פרטנר לדרך. יותר מ־20,000 מנויים נרשמו לשירות הכולל כ-40 ערוצים לינאריים וכמה ערוצי VOD עם סדרות וסרטים מתחדשים.

מבחר הערוצים:

8 לינאריים מקומיים, הכוללים את כאן, קשת, רשת, 24, 20, כנסת ועוד.
7 ערוצי ילדים, כולל לוגי וערוץ הילדים.
5 ערוצי ספורט (בשלב זה כולם בחינם – בעוד כחצי שנה חלקם יהיו בתשלום).
5 ערוצי חדשות זרים.
12 ערוצי תוכן, כולל נשיונל גאוגרפיק, בית+, ויוה, Food ,Travel ועוד.


לחברה גם VOD הכולל תכנים של נטפליקס ושל יוטיוב וכפתור יעודי בשלט לגישה ישירה לתכני נטפליקס. החבילה הבסיסית עולה 69 שקל לחודש והחיבור לנטפליקס בתשלום. הצפייה היא באמצעות ממיר 4K ייעודי של פרטנר, שאפשר להוסיף לו אפליקציות.


רמי לוי TV

באופן מפתיע למדי הודיעו לאחרונה הוט ורמי לוי על הקמת מיזם טלוויזיה רב ערוצית משותף תחת השם רמי לוי TV. החברה תספר תכנים דרך האינטרנט בשיטת OTT בשיתוף טכנולוגי עם הוט.

ברשימת הערוצים אפשר למצוא:

את הערוצים הלינאריים כמו קשת, רשת, 10, 23, כאן, 33, 20, ערוץ הכנסת ועוד
ערוצי ספורט 5, 5+, יורוספורט 1, יורוספורט 2 (וערוצי צ'רלטון בתשלום)
סדרות פנאי ולייף סטייל וערוצים ברוסית.

החברה מבטיחה גם אפשרות צפייה בכל תכני הוט מה־VOD, ללא תשלום ובאיכות גבוהה.

המחיר התחרותי (89 שקל) כולל את הממיר וניתן להרחיב את החבילה ולהוסיף גם אינטרנט במחיר של 135 שקל בחודש. הוט מציעה את אותה החבילה גם למנויי NEXT TV. גם כאן יהיה חיבור לנטפליקס בעתיד.

 

smart

טריפל סי שנכנסה לתחום לפני מספר חדשים מציעה חבילה מצומצמת של 13 ערוצים על גבי האינטרנט בשיטת OTT. הרשימה קצרה למדי:

7 ערוצים לינאריים, ביניהם כאן, רשת, קשת, 10, 23, 24 וערוץ הכנסת.
5 ערוצי תוכן ישירים.
וערוץ אחד לילדים.


החברה מבטיחה גם VOD עשיר בתכנים מקומיים ומיובאים.
מחיר החבילה הוא 50 שקל, ואפשר לצפות בה באמצעות ממיר HD של החברה או סטרימר פרטי ואפשר להתחבר גם לסמארטפון או טאבלט.

 

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן