Forbes Israel Logo

מעקב צמוד: פיתוח חדש מ-MIT מאפשר לזהות תנועה ללא מצלמה וללא אביזרים לבישים

קבוצת חוקרים ב-MIT פיתחה טכנולוגיית מעקב תלת מימדית חדשה שאינה דורשת מצלמות, מחשוב לביש ואפילו אינה דורשת שהמשתמש יהיה באותה החדר בו נמצא המכשיר.

הטכנולוגיה החדשה, אותה הציגה קבוצת המחקר מהמחלקה למדעי המחשב והמעבדה לאינטיליגנציה מלאכותית ב-MIT, נקראת WiTrack והיא מסוגלת לזהות את המשתמשים גם דרך קירות בדיוק של בין 10 ל-20 סנטימטרים. בניגוד למוצרים הקיימים כיום בשוק כגון מצלמת הקינקט, כאן המשתמשים לא ימצאו מצלמה הצופה ועוקבת אחר כל צעד אותו עושים ואף לא ימצאו צורך באביזרים לבישים על מנת לגרום למערכת לחשב את מיקומם.

במקום, הזיהוי מתבצע באמצעות אותות רדיו אלחוטיים הנשלחים מהמערכת, קופצים מגופו של המשתמש ומוחזרים אל שלושה מקלטים שונים הקובעים את מיקומו בחדר. המערכת משדרת אותות חלשים במיוחד ,שכוחם קטן פי 100 מאותות WiFi וקטן פי 1,000 מאותות סלולריים, המסוגלים לעבור דרך קירות על מנת לזהות את המשתמש ושאר הרהיטים בחדר.
על מנת לסנן את אותם "רעשי הרקע" שאינם המשתמש, המערכת מיישמת אלגוריתם המסוגל לסמן את מקומו בדיוק של עד 97 אחוזים , גם כאשר המשתמש "נופל". בכל הנוגע לתנועה בחדר, צוות החוקרים הסביר את הנוסחה המתמטית בה משתמש על מנת לזהות את המיקום: "10 עד 13 סנטימטרים במימד X ו-Y, ו-21 סנטימטרים במימד ה-Z". בקצרה, מדובר במערכת מדוייקת למדי.

לא רק משחקים

עם כל הכבוד למערכת הקינקט והיתרון הברור שמציעה המערכת החדשה בתחום המשחקים, לצוות המחקר היה רעיון אחר בראש כשהתחילו לפתח את WiTrack. מטרתם הייתה להציב את המערכת בביתם של מבוגרים המתגוררים לבדם, על מנת לבדוק האם נפלו וזקוקים לעזרה – פשוט על ידי זיהוי מקומם בחלל והבנה האם הם עומדים, או שוכבים.

עם זאת, במהלך הפיתוח והבדיקות השונות גילתה הקבוצה כי המכשיר יכול לשמש גם לשליטה על מוצרי חשמל שונים בבית, כגון מנורות או טלוויזיות. למעשה, בסרטון אותו שחררה, מדגימים החוקרים כיצד ניתן להדליק ולכבות מכשירים שונים על ידי הרמת היד לכיוונם, גם אם הם נמצאים בחדר השני מעבר לקיר.

לצערנו, המכשיר לא עתיד להיות מוכן להפצה מסחרית בקרוב, ונכון לעכשיו הוא עדיין מוגדר כפרוייקט מחקר. יחד עם זאת, הקבוצה עובדת על שיפור ושדרוג המערכת על מנת שתוכל לעקוב אחר יותר ממשתמש אחד בו זמנית, ומאמינה כי היא יכולה להתאים לכלל שימושים מסחריים בשנים הקרובות. זאת הודות לעובדה שמדובר במערכת שעלות וזמן הייצור שלה זולים יחסית, וניתן להקטין אותה לשימוש פשוט ומותאם יותר למשתמשים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

תרשום, הוא אמר לי, תרשום – מבט על זכויות הרישום שדורשים משקיעים

הרצאת השבוע: 2,000 השנים הראשונות של המדיה החברתית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.