Forbes Israel Logo
אריק שמידט. צילום: shutterstock
אריק שמידט. צילום: shutterstock

"אם סין תעקוף את ארה"ב כמעצמת AI עולמית – זה מצב חירום לאומי"

בכיר גוגל לשעבר, המיליארדר אריק שמידט, מזהיר מפני איום על הביטחון והפרטיות של אזרחי ארה"ב. "צריך למנוע מסין להפוך לשחקנית מובילה בענף ה-AI העולמי"

מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט קרא ביום ראשון למחוקקים להגביר את המימון למחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית במטרה למנוע מסין להפוך לשחקנית המובילה בתחום ה-AI העולמי – התפתחות מדאיגה בעיניו אשר אם תתרחש יכולה להוות איום על הביטחון הלאומי ועל הפרטיות של אזרחי ארצות הברית, כך על פי שמידט.

בראיון לרשת CNN אמר שמידט בן ה-65 כי המעצמה האמריקאית עשויה לאבד את ההובלה העולמית שלה בתחום ה-AI "במהירות רבה יחסית" כבר בעשור הנוכחי. בשנים האחרונות, לטענתו, חלה התקדמות מואצת של הממשלה הסינית במחקר ופיתוח של יכולות אינטליגנציה מלאכותית המתבצעת על פי התוכנית הלאומית שהשיקה ב-2017 – תוכנית אשר שמה לה למטרה להפוך את סין למעצמת AI עולמית שתוביל את השוק הגלובלי עד 2030.

חשוב לציין כי אריק שמידט, מנכ"ל ויו"ר גוגל לשעבר, חבר בשתי ועדות ייעוץ ממשלתיות האחראיות על עידוד החדשנות במשרד ההגנה האמריקאי. מלבד זאת מיליארדר ההיי-טק שהונו מוערך על ידי פורבס בכ-19 מיליארד דולר, ייסד קרן הון סיכון מצליחה באמצעותה השקיע מיליארדי דולרים בסטארט-אפים טכנולוגיים כמו Uber, SoFi, and Zymergen אך גם בלא מעט סטארט-אפים ביטחוניים.

לטענת שמידט שמכהן כיום כיו"ר וועדת הביטחון הלאומית לבינה מלאכותית, ארה"ב מפגרת אחרי סין בתחומים טכנולוגיים רבים, הנחשבים חוד החנית של טכנולוגית העתיד כמו טכנולוגיות תלת מימד, ייצור ורובוטיקה, טכנולוגיות זיהוי פנים ופיתוח מחשבי-על – ביסוס יתרונה של סין בתחומים אלו יהווה בעתיד סיכון ממשי בטחונה הלאומי של אמריקה, לטענתו.

"הממשלה לא מוכנה עדיין לטכנולוגיה החדשנית הזו", אמר שמידט בריאיון, וציין כי השימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית לשם ייצור והפצת מידע שקרי מהווה "איום על הדמוקרטיה" ובסופו של דבר יכול לשמש נשק מלחמתי לכל דבר ועניין.

על מנת שארה"ב תהיה תחרותית, מציע שמידט להגדיל את תקציב המדינה למחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית מ-1.5 מיליארד דולר השנה לשני מיליארד דולר בשנת 2022, ואז להכפיל אותו בכל שנה עד שיגיע ל-32 מיליארד דולר בשנת 2026.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.