Forbes Israel Logo

מצטרפים לחגיגת הקניות בארה"ב: כך תחסכו 5,000 שקל על טלוויזיה

חג ההודיה האמריקאי הוא כבר מזמן לא רק היום בו האמריקאים מודים על יבולי הסתיו, אלא כזה שהפך לחגיגת קניות. סוף השבוע הזה, שידוע כאחד מרגעי השיא של הקפיטליזם הצרכני האמריקני, אמנם הסתיים בארצות הברית, אך התרבות האמריקאית לא נחה לרגע, וב-2005 הוכרז יום קניות לאומי נוסף – סייבר מאנדיי – המתרחש מהבית באמצעות האינטרנט, מה שאומר שגם הצרכנים בישראל יכולים ליהנות מן המבצעים וההנחות החד פעמיים.

ההנחות באתרי האינטרנט האמריקנים יכולות להתגלות לפעמים כחתול בשק, בייחוד אם מוסיפים להן עלויות מסים ומכס, אך במקרים לא מעטים הן מתגלות כמשתלמות ביותר אל מול המחירים השגרתיים כאן בישראל, ובמספר מוצרים יכולים להיות הבדלי ענק. פורבס עושה סדר בבלאגן ומגיש לכם את האתרים הנחוצים, כמה יעלה משלוח, היכן הכי כדאי לקנות ואילו מוצרים כדאי לחטוף מהמדפים הווירטואליים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אז איך זה עובד מבחינת מסים? כל קנייה בסכום הנמוך מ-75 דולר פטורה ממס לחלוטין, והצרכן הישראלי ישלם עליה דמי משלוח בלבד. בסכומים הנעים בין 75-325 דולר המס והמכס עדיין שוליים, ולכן הסבירות שהרכישה תהיה משתלמת נותרת גבוהה. ירון בלויס, מנכ"ל חברת Us One Stop, שמפעילה את אתר המשלוחים הישראלי מסטופ, מציין כי "בסכומים מעל 325 דולר, כמו גם מוצרים שמיובאים באופן רשמי ומוסדר לארץ – הקנייה בארץ תהיה משתלמת יותר".

יום שישי השחור לא נגמר, רק החליף פלטפורמה | צילום: רויטרס

הדרך הנוחה ביותר לבצע קניות בארה"ב (בחנויות אשר לא מציעות משלוח ישיר לישראל) היא באמצעות אתרים כמו מסטופ ו-BUY2USA, אשר מספקים לנרשמים כתובת בארה"ב, ושולחים את המוצרים לישראל. יתרון נוסף באתרים הללו הוא שהם מאפשרים לכם לחשב מראש כמה תעלה לכם הרכישה, כולל מסים, מכס ודמי משלוח, ולבדוק אם היא אכן משתלמת.

כך תקנו בזול:

סייבר מאנדיי מציע עסקות משתלמות במיוחד לישראלים, בעיקר בתחומי האלקטרוניקה, ההלבשה, ובמקרים מסוימים גם הנעלה וצעצועי ילדים.

מרבית העסקאות מוגבלות בזמן ובכמות מוצרים, ולכן המקצוענים באמת עוקבים אחר האתרים המובילים באופן שוטף. כך, למשל, אוזניות מדגם Sony Mdr-V6, שמחירן המקורי 109 דולר (ועולות בישראל כ-500 שקל), הגיעו עד מחיר של 39 דולר באמזון, ולאחר מכן טיפסו ל-49 דולר. יחד עם מסים ודמי משלוח, יגיע מחיר האוזניות באמזון ל-275 שקל.

אתר נוח למעקב אחר כל העסקות הוא http://www.cybermonday.com. האתר מרכז את כל העסקאות המשתלמות בזמן אמת. אופציה נוספת היא לעקוב אחר מדור המבצעים בעמוד הראשי של אמזון, אשר מעלה בכל שעה מבצעים חדשים בכמות מוגבלת. כך, למשל, אפשר היה למצוא שם מזוודות בהנחה של 80% ומחשב נייד של טושיבה בהנחה של 16%.

אולם גם למי שלא יכול לעקוב שאופן שוטף אחר האתרים יש אופציות זולות יחסית. כך, למשל, רשת ההלבשה nautica מציעה 40% הנחה על כל המוצרים בחנות המקוונת שלה ורשת טויס אר אס מעניקה עד 70% על אלפי פריטים. אתר GAP מציע 30% הנחה על כל האתר, ורשת מייסיס מציעה גם היא מוצרים רבים בהנחות המגיעות עד 50%.

להלן מספר פריטים שמשתלם במיוחד לקנות בארה"ב – אפילו אם מוסיפים את עלות המשלוח:

מחשב נייד Sony VAIO מדגם E15 Series – עולה לרגל החג 549 דולר. לאחר מסים ומשלוח המחשב יעלה לצרכן הישראלי 2,852 שקל, לעומת 3,979 במחירו הזול ביותר בארץ, הפרש של יותר מ-1,000 שקל.

בלנדר Kitchen Aid 5-Speed Blender – בארץ עולה מעבד המזון 815 שקל, אך ב-Target, קמעונאית מפורסמת בארצות הברית, תוכלו לרכוש אותו ב-79 דולר. יחד עם מסים ומשלוח יגיע המחיר ל-523 שקל, הפרש של 300 שקל.

Nike Dart 9 – הקמעונאית Kohl's החליטה להעניק 20% הנחה על כל מוצריה לכבוד החג, מה שהופך את המגוון העצום של פריטי הלבוש וההנעלה באתר לשווים במיוחד. כך, למשל'תוכלו למצוא נעלי ריצה לילדים ולגברים מדגם DART-9 במחיר של 32 דולר בלבד. יחד עם כל העלויות הנוספות המחיר יגיע ל-202 שקל, שוב הבדל של 43% מן המחיר הזול ביותר בארץ.

קורא ספרים Kindle Fire – במהלך היום, אמזון מוכרת את קורא הספרים ב-129 דולר, וכולל מסים ומשלוח תשלמו 179 דולר על המכשיר (כ-700 שקל), אשר מחירו בישראל 1,000 שקל לפחות.

קינדל Fire | צילום: רויטרס

טלוויזיית LED UN55 של סמסונג – אלה מכם שחושבים בגדול, יכולים לרכוש בהזמנה את טלוויזיית ה-LED מתוצרת סמסונג, שנמכרת באמזון ב-50% הנחה, תמורת 999 דולר בלבד (במקום 2,000). המסים ועלות המשלוח אמנם מייקרים את מחיר המוצר עד ל-6,100 שקל, אולם המחיר הזול ביותר בישראל של הטלוויזיה הזו הוא 11 אלף שקל – הפרש של 5,000 שקל (!).

(הערה: בקניית מוצרי חשמל יש לוודא כי המכשיר מתאים לרשת הישראלית).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.