Forbes Israel Logo

מצטרפים למועדון: הכירו את השמות החדשים ברשימת עשירי העולם

למרות תנודתיות השווקים הגלובליים, מלחמות הסחר והחלשות המטבע במרבית המדינות, ניתן לראות שפע של יזמים חדשים, בעלי תושייה, המוצאים דרכים חדשות להתעשר. פורבס סימן 195 מיליארדים חדשים בשנה האחרונה, 71% מהם עשו את הונם במו ידם. בין הנכנסים החדשים לרשימה נמצאים גם יזמים שעומדים מאחורי מותגים, כמו אפליקציית שרותי המוסיקה Spotify, שירות תחזית מזג האוויר Canada Goose ויצרית הסיגריות האלקטרוניות השנויה במחלוקת Juul Labs. חברי הרשימה החדשים מגיעים ממגוון רחב של תחומים וסוגי תעשיות כולל נדל"ן, טכנולוגיה, קמעונאות ואופנה. 

המצטרפים החדשים מגיעים מ-33 מדינות, בינהן וייטנאם, הונגריה וישראל, אך רובם מגיעים מסין השנה. בסך הכל 44 הופעות בכורה מהיבשת כולל העשיר ביותר מתוך המצטרפים החדשים לרשימה: קולין הואנג, 39, עם שווי של 13.5 מיליארד דולר. לאחר שלמד באוניברסיטת וויסקונסין, מדיסון, התמחה במייקרוסופט והחל את הקריירה שלו בתור מהנדס תוכנה בגוגל, הואנג חזר לסין ב-2006 ויצא לדרך עצמאית. הוא ייסד שני אתרי מסחר אלקטרוני וחברת משחקים מקוונת לפני שהקים את Pinduoduo, פלטפורמת מסחר אינטרנטית. החברה שבסיסה בשנחאי הונפקה לציבור ביולי 2018, וכיום מוערכת בכ-36 מיליארד דולר. פורבס גם סימן 39 מיליארדרים חדשים בארה"ב, 18 בברזיל ו-9 בטייוואן.

הואנג. העשיר ביותר מבין המצטרפים החדשים לרשימה | צילום: colinhuang.com

מתוך הרשימה, שניים מהמצטרפים החדשים ביותר הם מייסדי ספוטיפיי דניאל אק (בן 36) ומרטין לורנזון (בן 49), שניהם משוודיה, שהצטרפו לרשימה עם שווי נטו של 2.2 מיליארד דולר ו-2.9 מיליארד דולר, בהתאמה, לאחר שניצחו על הנפקה מוצלחת בשנה שעברה. ספוטיפיי, שירות הזרמת המוסיקה שלורנזון התחיל עם חברו אק לפני 13 שנה, שווה כיום 26 מיליארד דולר והיא צברה 87 מיליון מנויים משלמים. יש לציין כי עדיין לא הייתה לה שנה ריווחית; ההתמקדות שלה היא ישירות על העברת כספים לתוך רכישות. בחודש פברואר, היא הודיעה על רכישת שתי חברות פודקאסט ב-340 מיליון דולר, Gimlet Media וAnchor FM-.

כמה מהשמות הבולטים ברשימת המצטרפים החדשים הגיעו ממזרח אירופה, ביניהם יזם הסייבר פבל באודיס, שבנה את חברת האנטי-וירוס שלו Avast לאחר נפילת הקומוניזם ב-1989; וגם טטיאנה בקלצ'וק, שהקימה את אתר המסחר האלקטרוני Wildberries בו מוצעים 15,000 מותגים של בגדים, קוסמטיקה ומוצרי משק הבית. היא האישה השנייה ברוסיה שאי פעם נכנסה לרשימה, בקלצ'וק היא אחת מ-25 נשים מיליארדריות חדשות ברשימה, עשר מהן עשו את הונן בעצמן, כולל המנכ"לית המשותפת של חברת אורקל, ספרא כץ, ומייסדת אימפריית האיפור אנסטסיה סוארה, הידועה במוצרי האיפור שלה לגבות. המוכרת ביותר מתוכן היא ללא ספק כוכבת הטלוויזיה קיילי ג'נר.

בגיל 21, ג'נר, אשר מינפה את יותר מ-110 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם ועוד עשרות מיליונים בפייסבוק, טוויטר וסנאפ כדי להשיק ערכת שפתונים בפברואר 2016, היא המיליארדרית הצעירה אי פעם. מאז השקתה, ג'נר הרחיבה את מגוון מוצרי החברה לצלליות לעיניים ולאייליינר. בנובמבר היא החלה למכור את מוצרי המותג שלה בחנויות Ulta, והגדילה את המכירות בכמעט 55 מיליון דולר תוך שישה שבועות.

מצטרפים בולטים נוספים כוללים את מייסד חברת התוכנה Appian, מת'יו קלקינס, מנהל קרן הגידור האמריקאית ג'פרי טאלפינס, ויזם הכרייה האוסטרלי קלייב פאלמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן