Forbes Israel Logo

מצרים: 29 מפגינים נהרגו במצרים בעימותים עם כוחות הביטחון

לפחות 29 בני אדם נהרגו ו-167 נפצעו במהלך יום שבת בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון במצרים. במקביל נאספו אלפי אנשים לתמוך בממשלה שנתמכת על ידי הצבא, ולציין שלוש שנים להפגנות שהביאו להדחתו של הנשיא חוסני מובארק.

כוחות הביטחון פיזרו גז מדמיע וירו באוויר כדי למנוע ממפגינים שמתנגדים לממשלה להגיע לכיכר תחריר. בעוד השוטרים ניסו ליצור שקט בקהיר, מכונית תופת התפוצצה ליד מחנה של המשטרה בעיר סואץ, כך לפי כוחות הביטחון.


הפגנות התמיכה בגנרל סיסי. אבל היו גם הפגנות נגד. צילום: רויטרס

לאחר הפיצוץ נשמעו בעיר גם חילופי ירי כבדים. האלימות הגוברת בימים האחרונים מראה כי מתנגדיו של ראש הצבא הגנרל סיסי עדיין נחושים, אבל האלימות לא פוגעת בפופולריות שלו. מספר רב של מצרים בחרו לבלות את יום השנה לפתיחת ההפגנות בעצרת תמיכה בראש הצבא שהדיח את הנשיא הנבחר הראשון של מצרים, מוחמד מורסי.

ארבעה מן המפגינים נהרגו בחלקים שונים של קהיר, אליה נכנסו נגמ"שים בניסיון לשמור על הסדר הציבורי. כל אדם שרצה להתקרב לאיזור כיכר תחריר נדרש לעבור דרך גלאי מתכות.

בעיר הדרומית מיניה נהרגו שני בני אדם נוספים בהתנגשויות בין תומכי מורסי לבין כוחות הביטחון. אישה נוספת נהרגה בהתנגשויות באלכסנדריה. המצב גרם לאחד מהארגונים הליברליים לקרוא לאנשיו לצאת מרחובות מצרים.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.