Forbes Israel Logo

מראה חכמה שעל הקיר: אינטל פיתחה מראה שאומרת לכם כמה אתם שוקלים וכמה אתם בריאים

לא מעט גאדג'טים ומיחשוב לביש מנטרים את הכושר והבריאות שאנחנו עושים; אבל כיצד נדע האם המשקל שלנו תקני וכמה אנחנו צריכים להתעמל? בתערוכת CES פגשנו את המראה החכמה של אינטל, שבמבט אחד תספק לנו את כל המידע שאנחנו רוצים לדעת. וגם את מה שלא נעים לשמוע.

מה מדד ה-BMI שלכם וכמה צעדים אתם צריכים לעשות ביום

המראה החדשה תבקש מכם לעמוד מולה ואז תוך שניות היא תסרוק אתכם מלפנים ומאחור; לאחר תהליך הסריקה הקצר תציג המראה מגוון נתונים עליכם. בין היתר היא תציג נתונים כמו גובה, מידת חזה, מידת מתניים ומידת ירכיים. בנוסף, תציג המראה את המשקל שלכם כולל מספר מדדים בריאותיים בתחום הדיאטות והשמירה של בריאות הגוף כמו למשל מדד BMR שמודד קצב מטאבולי בסיסי, מדד ה-BMI, מסת שריר ועוד. בנוסף, תציג המראה את אחוזי השומן שלכם ותשווה אותם לאחוזי השומן שלכם בחצי השנה האחרונה. לבסוף תציג המלצה בריאותית בדמות כמה צעדים ביום מומלצים עבורכם.

אז איך מתבצע כל התהליך? כיצד מראה יכולה להגיד לנו מה משקל, מבלי שנעלה על משטח מדידה כלשהו? הסוד טמון בחלקה העליון של המראה, שם תמצאו מצלמת עומק זעירה בטכנולוגיית RealSense של אינטל. המצלמה הזו מורכבת ממודול קטן שמצויד בלייזרי אינפרה-אדום, מספר רב של התקני דימות ושבבי עיבוד מיוחדים. הרכיבים הללו מאפשרים למצלמה ללכוד לא רק פיקסלים צבעוניים, כמו כל מצלמת דו-מימד רגילה שאנחנו מכירים, אלא גם את המידות והמרחקים של האובייקטים שמצולמים בה.

עד כאן נחמד ומספיק כדי למדוד מידות, אבל כיצד מתקבל המשקל? ובכן, לצורך כך, המעבד שמוטמע במראה לוקח את הנתונים שהתקבלו מהמצלמה ובעזרת אלגוריתם שמתבסס על ביג-דאטה הוא קובע את המשקל ברמת דיוק גבוהה ביותר. משהו בסגנון – אם הגובה שלכם הוא כך, ומידת הירכיים שלכם היא כזו ומידת החזה היא כך, זה המשקל שלכם.

זה לא שעלייה על משקל היא משימה מסובכת כל-כך, אבל אין ספק שברגע שטכנולוגיה כזו מוטמעת בחפץ יומיומי שכבר נמצא בשימוש, היא הופכת את השקילה וקבלת ההמלצות הבריאותיות לזמינה ולנגישה הרבה יותר. בכל מקרה, זה לא שאינטל הפכה לחברת רהיטים והחלה בייצור מראות. כמו בלא מעט מקרים, גם כאן החברה מציגה POC או 'תצוגת תכלית' שמציגה את היכולות של מוצריה השונים כמו למשל ה-RealSense. אגב, כמו בשאר מוצרי ה-RealSense, גם כאן חלק גדול מהפיתוח נעשה במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה.

כך פועלת המראה


 

לכתבה המלאה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: דירוג אפליקציות המובייל הישראליות [דצמבר 2015ֿ]

עוד בגיקטיים: שווי שכרו של טים קוק: 858 אלף דולר בחודש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.