Forbes Israel Logo

מרכז פרס העניק לרונלד לאודר את מדליית השלום והחדשנות

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר קיבל בסוף השבוע את "מדליית השלום והחדשנות" של מרכז פרס הפרס היוקרתי, מדליה שעוצבה על ידי שמעון פרס המנוח בעצמו. האירוע אורגן על ידי ׳מרכז פרס לשלום וחדשנות׳ בשיתוף ארגון נשות האו"ם לשלום (UNWFPA), ארגון העצמה בינלאומי לנשים.

חמי פרס (מימין) ורונלד לאודר | צילום: Noa Grayevsky RSL Management

חמי פרס, בנו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ויו"ר הדירקטוריון של ׳מרכז פרס לשלום וחדשנות׳, העניק ללאודר את המדליה. הוא סיפר על מורשתו של אביו, על החברות הקרובה שלו עם לאודר ועל המשמעות המיוחדת של האירוע.

"לאודר הוא אחד המנהיגים היהודים הבודדים שמדברים, שמביעים את דעתם, שאכפת להם, שנוקטים בפעולות בכל מקום, ואני גאה להעניק לו את הפרס דווקא היום", אמר חמי פרס.

לאודר בדברי התודה שיתף את האורחים בזיכרונות מפגישותיו הרבות לאורך השנים עם הנשיא פרס המנוח והזכיר בין היתר את אותה פעם שבה לקח את שני נכדיו לפגוש את הנשיא בביתו בירושלים. הוא אף סיפר על אחת הנסיעות המשותפות שלהם, נסיעה לכנס גדול בענייני ננוטכנולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, בה נפעם מהשליטה המוחלטת של הנשיא בנושא. הוא גם דיבר על חתירתו של הנשיא פרס לפתרון שתי המדינות.

וידאו: JCS RSL

"האמונה הבסיסית שלי היא שעתידה של מדינת ישראל טמון בשלום עם שכנינו הערבים", אמר לאודר. "והחשש שלי, שנפספס שוב הזדמנות לפני שנצליח להגיע למטרה".

לאודר מכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי משנת 2007, הוא אחד הקולות המשפיעים ביותר בעולם על נושאים יהודיים ותומך נלהב בפתרון שתי המדינות.

מרכז פרס לשלום וחדשנות נוסד בשנת 1996 על ידי נשיאה התשיעי של מדינת ישראל וזוכה פרס נובל שמעון פרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.